Formateren / Installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@RTJE

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Momenteel heb ik XP Home Edition op mijn HDD staan maar ik krijg binnenkort een copy vab XP Professional.

Ik heb een Packard Bell met een 20 GB harde schijf waarop XP vanaf de fabriek is geinstalleerd.Ik heb wel een rescue diskette maar die heeft deze mogelijkheid niet ( volgens mij )

Nu is mijn vraag : Kan ik op de een of andere manier mijn HDD formateren voordat ik Professional installeer of kan ik dat alleen via de CD doen ?

p.s elke tip is welkom

Heb je dan wel alle drivers ???want normaal staan die op de rescue of recovery cd's

Waarom eigenlijk een "copy" van Windows Professional installeren terwijl je al een legale versie hebt van Windows Xp Home Edition? Zoveel verschillen zijn er niet tussen deze besturingssystemen, vooral als de Home versie Up to Date is. Mijn advies is: Niet doen!

je kunt je schijf altijd formatteren!
maar misschien kun je home wel updaten naar pro, nooit geprobeerd maar zal waarschijnlijk wel kunnen denk ik.
xp pro heeft de meeste drivers al onboard trouwens, na installatie wel even sp1a downloaden.

suc 6 Ruud

Reactie

Daar zeg je wat, daar had ik nog niet aan gedacht. Maar ik neem zoiezo even contact op met PB om te horen wat voor problemen ik evt. kan tegen komen ( ik heb nog garantie ) Ik heb wel 2 Master CD's en volgens mij staan daar alle drivers op maar ik weet niet welke drivers op weljke CD staan.

Een illegale versie van xp op je pc zetten en dan het servicepack er op zetten. Moet je wel weten hoe dat moet anders krijg je het niet voor elkaar.

Reactie

Na alles overwogen te hebben zie ik er denk ik toch maar vanaf. Als het weinig voordeel heeft en veel werk + de nodige problemen dan laat ik maar zoals het is.
Ik was er zelf ook wel een beetje huiverig voor.

Thanx anyway

Zoals Lei Slaats al schreef WEL alle updates van de home versie installeren.
Home werkt gewoon als een trein.

Geplaatst door gamemaster111
met een illegale versie kun je het SP1a niet downloaden

Dat is onzin. Tenzij je een key hebt die door Microsoft gebanned is

Door Puppie:
Zoals Lei Slaats al schreef Wel alle Updates van de home versie installeren. Home werkt gewoon als een trein

Hier wil ik alleen mee aangeven dat het het verschil niet groot is tussen deze twee besturingssystemen. En als je al een goed lopend systeem hebt met ook nog garantie op je pc vind ik dat niet nodig om te veranderen. En JA mijn Home Xp versie loopt als een TREIN mede door de Updates!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan