Formateren / Installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

squelle

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2006
Berichten
7
Hallo Lieve mensen,

Ik ben een man van 68 jaar weet best wat van Computers af, maar sommige dingen groeien mij boven mijn pet.

Dus...., wie zou mij kunnen helpen???

Als ik een PC wil Formateren zegt deze heel vaak dat dat niet kan....
En als de PC wél is geformeteerd, kan ik niet meer bij mij cd-rom om een nieuwe window te installeren.
Is er iemand die mij hier in zou kunnen helpen met oplossingen?

Het zou nog fijner zijn als iemand mij zou kunnen helpen, ik woon in Weesp, dus mocht er iemand uit deze buurt komen???

Vast vriendelijk bedankt

Rob
 
Laatst bewerkt:
Jouw beide problemen zijn terug te herleiden naar het feit dat in het bios van je computer de bootvolgorde niet goed staat voor hetgeen jij wil.

Start de pc opnieuw op en druk herhaaldelijk op de Del-Esc-F1 (of een andere toets, da's biosmerk afhankelijk) om in het bios te komen. De bios heet ook wel "Setup". Op het moment dat je de juiste toets te pakken hebt, zie je in het zwarte opstartscherm staan:

Entering setup


Eenmaal in het bios moet je op zoek naar de bootsequence / opstartvolgorde / bootpriority

Ik heb met opzet 3 verschillende benamingen vermeld, er kunnen nog meer kreten zijn.

Eenmaal daar aangekomen zie je een scherm / volgorde van booten
1st
2nd
3rd

Zorg ervoor dat op
1st komt te staan : diskette / floppy (voor zover die optie er is)
2nd CD / DVD
3rd hdd

Verlaat het bios met F10 (save and quit)

Als je nu met de Windows CD opstart en je drukt op een toets als Windows daarom vraagt, kun je starten vanaf CD en je harde schijf / schijven formatterten.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
bedankje

Pasja bedankt

Ik ga het proberen, het lijkt mij dat jij héél duidelijk was.
ik wel even tijd nodig, maar je hoort het dan wel of het heeft gewerkt

Rob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan