formateren laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Hallo,

IK plaats de cd-rom met xp in de laptop maar hij start niet op vanaf cd-rom. Ik heb al geprobeerd om na het opstarten op F8 te drukken maar het lukt niet.
Telkens start hij Windows gewoon op.

????

in de bios moet je aangeven dat hij als eerste moet starten vanaf cdrom,
in de bios kom je door tijdens het eerste opstartscherm op del te drukken

Het lukt niet met delete.
Ik beschrijf even hé: de cd-rom met xp zit dus in de lader en tijdens het opstarten druk ik dus op del, of mag de cd- rom er nu nog niet inzitten?

Dat maakt niks uit, het gaat erom dat je eerst in de bios komt, meestal is dat dus delete, maar mischien dat het bij jou een andere toets is F1 of F2, dit kan je zien in het eerste scherm wat je te zien krijgt,

er staat dan press??? to enter setup screen, of iets in die zin, als je die toets dan indrukt kom je in de bios, daar kun je aangeven bij boot dat hij als eerst de cdrom moet nemen

In beginscherm staat er om in het bootmenu te komen F12.
Dat heb ik gedaan en nu krijg ik een zwart scherm met : windows normaal starten, veilige modus, of veilige modus met opstartprompt.
Wat moet ik nu kiezen ?

Dan heb je waarschijnlijk te laat op F 12 gedrukt, dit moet je doen als het er nog staat, waar je nu bent is al te ver, dat gaat al over windows

amaai, het lukt dus echt niet hé.
Ik heb direct nu op F12 gedrukt en toch start hij opnieuw direct windows op . pfffffffffffff
In ieder geval al bedankt voor je geduld.
Wat moet ik nu ?

Ik ben nu terecht gekomen in dat menu heb gekozen voor cd rom drive. En nu ?
Mag de cd-rom er nu al in of hoe moet het verder ?
want nu start ie weer gewoon op.

Als je er dus voor hebt gezorgd dat je cd-rom speler vóór je harde schijf opstart, moet je je windows cd erin doen en de computer opnieuw opstarten.

Ik heb hem in gang gekregen.
Ik had twee cd-roms liggen van XP en die andere schijf neemt hij wel !
Bedankt voor de antwoorden en vooral voor het geduld !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan