Formateren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

helma

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Mijn vader heeft windows'95 en heeft diverse foutmeldingen die er niet meer uit gaan.
Ik wil gaan formateren, dit heb ik vaker met deze computer gedaan en het wil niet lukken.
IK doe het onder MS DOS. Als ik naar windows ga omdat dit niet lukte krijg ik dat de windows programma's niet zijn afgesloten, maar dit zijn ze wel.
Onder Ms prompt krijg ik dat de C niet goed is bij format c, maar dit heb ik altijd zo gedaan.Misschien heeft dit met de foutmeldingen te maken hier volgen ze:
*Fout bij starten van het programma.
LOADWC.exe=gekoppeld aan ontbrekende uitvoer SHLWAP1.dll wnsprintfA.
*het geluid is weg en in apparaatbeheer werkt alles correct.
*WAARSCHUWING:Bepaalde bestandstypen die doorgaans zijn gekoppeld aan Active Movie, zijn momenteel aan andere programma's gekoppeld. Hierdoor kunt u bepaalde typen multimediabestanden mogelijk niet afspelen. Wilt u de bestandstypen wee aan Active movie koppelen? (hier heb ik ja op geklikt)
*In word en paint kan ik niets meer opslaan, geeft aan dat deze al geopend is en dus niet kan opslaan.(dit is dus niet zo. Ze worden dan toch opgeslagen, maar je kan ze dan niet meer openen.
Ik heb paint en wordpad en paint al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en bij uitvoeren /regedit dit ook verwijderd.
IK heb ook de drivers van het geluid en vga opnieuw geïnstalleerd. En nu wil ik formateren, maar dit wijgert de computer ook, ik ben radeloos. Want als ik geformateer dan is alles weer schoon dacht ik zo.
En de pixels van het beeldscherm kan ik niet meer wijzigen.
Groetjes Helma

Formatteren kan niet vanuit een dos-box doen omdat dan inderdaad windows nog actief is.
Start gewoon op met een opstart diskette en formatteer vanaf daar de Hdd.

wat voor een pc is het ?
processor, geheugen, HD etc ...
en welk OS wil je er op zetten ?

Helma,
formateren altijd onder dos.
Kijk maar eens op www.schoonepc.nl hier staan zeer veel tips.

suc6.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan