Formateren, maar niks kwijt willen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aukesss

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2001
Ik wil mijn pc formateren, maar ik heb en grote HD. Omdat ik het liefst niks kwijt wil ,aar het veel tijd vergt om alle bestanden te branden, vroeg ik me af of er een andere oplossing is?

Ik dacht zef nog aan zoiets als Partition Magic, maar hoe dan??

Je kan met PM een extra partitie aanmaken.
Kopieer alle bestanden die je wil bewaren naar deze partitie.
Vergeet niet evt. je map favorieten, en je cookies.
Je kan in XP evt ook een backup maken, maar heb hier verder geen ervaring mee.

Greetz Patrick

Geplaatst door patrickt
Je kan met PM een extra partitie aanmaken.
Kopieer alle bestanden die je wil bewaren naar deze partitie.
Vergeet niet evt. je map favorieten, en je cookies.
Je kan in XP evt ook een backup maken, maar heb hier verder geen ervaring mee.

Greetz Patrick

De mogelijk tot het maken van een backup vindt je in start>programma's>bureauacc>systeemwerkset>backup.
Mocht je hem niet kunnen vinden, moet je ntbackup.exe eerst installeren.
Zoek in de map c:\windows\system32
Of kijk anders
hier hoe je het kan installeren.

Greetz Patrick

Laatst bewerkt:
als je nog vrije schijf ruimte hebt dan kun je een partietie aanmaken en daar de bestanden plaatsen die je wilt bewaren

re

Ik heb heel veel audio, film en pics op mijn pc staan, dat is teveel om op een kleine ruimte op te slaan vandaar.

Maar kan ik niet met PM een ruimte maken waar ik XP opzet en later op het andere gedeelte de oude XP eraf haal?

wat ik heb gedaan is de schijf in 2 partities verdelen. op part 1 gewoon alles laten staan en dan op 2 alles opnieuw geinstalleerd.

toen ik klaar was met installeren van software/updates enzo heb ik de data overgezet.

nu werkte alles prima.

wat ik vervolgens heb gedaan is alles op part.1 verwijderd en met Ghost een image gemaakt en deze opgeslagen op part1.

nu heb ik beide partities weer tot 1 gemaakt en alles draait perfect!!

Met Partition Magic kan je partities aanmaken, zonder dat je gegevens verloren gaan.
Wanneer je eenmaal deze partitie hebt aangemaakt, zou ik deze ook nooit meer verwijderen.
Zoals ik kan begrijpen, heb je nu alles op dezelfde schijf staan waarop ook je os staat.
Dit is niet erg slim.
Crast je OS een keer, of je krijgt een virus, dan ben je alles kwijt.

Lees hier hoe Partition Magic werkt.

Greetz Patrick

Ik weet niet zeker wat ik gedaan heb, maar toen ik vandaag mijn pc opstartte, kreeg ik HP System Recovery te zien. Dit programma zou een partitie aanmaken, maar bij was dat onmogelijk. Wat ik ook doe, ik kom XP niet meer in, maar heel de tijd in dat recovery programma!! Ik zou niet weten hoe ik nu verder moet??

Probleem is opgelost, lekker alles kwijt en alles opnieuw installeren....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan