formateren ME en dan naar XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

fancygirl1983

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2002
ik heb op het moment op een andere pc thuis windows ME zitten, dit is een officiele versie die er al op zat toen die gekocht werd. maar ik word echt niet goed van dat windows ME, heb deze computer ook zo gekregen, kan ik zonder problemen de schijf formateren en dan windows XP er op zetten? Opzich niet echt een probleem maar vraag het me af of dit mogelijk is, omdat op die pc windows ME standaard erop zit.
En zou die pc wel XP trekken? Hij is geen eens drie jaar oud.. Of kan ik beter 98 erop zetten?

>>En zou die pc wel XP trekken? Hij is geen eens drie jaar oud.. Of kan ik beter 98 erop zetten?

Dit is zoiets als m'n auto is pas 3 jaar oud,... zou die een caravan kunnen trekken??

Misschien zou het helpen als je verteld wat de processor, geheugen en hardeschijf ruimte je hebt. Pas dan kun je beoordelen of hij de "caravan" kan trekken

Wat je wil moet wel kunnen, XP verbruikt echter meer geheugen dan ME. Als je 128MB geheugen hebt zou ik dit zeker uitbreiden. Weet je de snelheid van je processor?

Houd er rekening mee dat als je formatteert, je alles kwijt bent!

Formatteren en een andere Windows installeren kan volgens mij altijd wel, maar op een comp van 3 jaar oud zou ik geen XP installeren omdat XP imo pas 'lekker' draait op een pc met 512 MB ram en een 1, zoveel ghz processor.

Wellicht is Windows2000 een betere optie? Neemt stukken minder geheugen in en is zeker op zo'n pc een stuk sneller. (Weet de exacte specs niet, maar kan me er iets bij voorstellen).

In dat geval zou ik zeker geen XP nemen, 2000 is met 64 mb ook niet echt snel te noemen.

Ik zou er sowieso 128 (liever 256) mb ram bijkopen.

Geplaatst door fancygirl1983
oh.. oke..
maar windows 2000 heb ik niet.. dus word dan toch windows 98?

Denk dat dat de beste oplossing is met de huidige configuratie ja.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan