Formateren van C Schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricardovw

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2000
Hallo mensen, ik wil mijn c schijf formateren. Maar ze vragen nu, wilt u het formateren als:
- NTFS-bestandsysteem (snel)
- NTFS-bestandsysteem

wat is het beste en wat is het verschil?

Alvast bedankt

nou

Het is allebei hetzelfde maar de een is binnen 2/3 seconden gedaan en de ander duurt wat langer :)

Wat NTFS is weet ik niet maar ik zou voor de langzame gaan. (NIET snel dus :p)

edit: je hoeft niet na 3 minuten weer een reply te doen! :mad:

Wat NTFS is weet ik niet

Dat is een bestandsysteem van Windows dat is begonnen met Windows NT en verder ontwikkelt in Windows 2000 en nog verder in Windows XP. Gewoon lange doen zoals masterprut al zei. Doe ik ook altijd werkt perfect.

Het is essentieel om de 'niet snelle' formattering te doen in situaties na problemen.

De enige reden om bij een NTFS formattering niet voor Snel te kiezen is als je een probleem vermoedt op de harde schijf. Dan wordt namelijk een volledige schijfcontrole uitgevoerd.
In een normale situatie is er geen reden om om dat te doen en kun je dus rustig voor Snel kiezen.

Wat zijn dan de voor- en nadelen van NTFS vergeleken met FAT32? Ik kies er 'altijd' voor geen wijzigingen aan te brengen, het dus te laten hoe het is. Volgens mij is de zooi nu FAT32 geformatteerd. Kan dat problemen veroorzaken met XP?

nee,

Kan als het goed is geen problemen veroorzaken. Maar volgens mij is NTFS betrouwbaarder

Het is zo dat NTFS een iets stabielere manier is om met bestanden om te gaan. Ook is het zo dat bestanden op NTFS schijven veel minder snel fragmenteren dan bij FAT-32. Daarnaast is NTFS iets sneller, maar dat komt deels door de lagere fragmentatie.En je kan ook mappen beveiligen voor anders users op de pc.

Als je hier even kijkt, dan vindt je heel snel informatie over de verschillen tussen FAT32 en NTFS: http://www.buildorbuy.org/fat.html
Over het algemeen is NTFS iets betrouwbaarder. Maar lastiger te herstellen als er een probleem is, omdat je er niet met een opstartdiskette bij kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan