formateren van gepartitioneerde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

1957

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2001
Berichten
164
Ik wil een computer ontdoen van alle data d.m.v. formateren. De C-schijf doe ik d.m.v. het opnieuw installeren van Windows XP, maar als ik bij de D-schijf direct de opdracht 'formateren' geef, krijg ik steeds de boodschap dat het niet kan. Wat doe ik verkeerd?
Groet, Gabriëlle
 
Zodra je Xp weer hebt geinstalleert,kun je D formateren vanuit XP
 
Dank je wel BANDIT123, maar waarom gaat het dan niet andersom? Xp staat er nog op en ik wil beginnen met het formateren vande D-schijf. Waarom gaat het wel vanuit een 'schone' Xp en niet nu al?
Groet, Gabriëlle
 
Heb je wel alle programmas afgesloten? Dan zou het vanuit Start /Deze Computer (Dan rechtermuis op D)wel moeten gaan.
 
Ik heb alle programma's afgesloten en in Deze Computer gerechterklikt op de D en vervolgens op formateren geklikt. Tientallen malen; ook allerlei programma's die automatisch meedraaien gesloten.
 
Het kan ook via je Installatie CD van XP,maar dan wel uitkijken dat je de goede Formateer enals hij dan klaar is Onnderbreek je de Setup en is D geformateerd
 
Doe het in dos, hier kom je in door de repairmodus te draaien. (Op R klikken in keuzemenu van instal. XP)
 
De methode van BANDIT123 lijkt mij de meest voor de hand liggende en ga ik zeker toepassen.
Hartelijk dank! Gabriëlle
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan