Formateren van harde schijf: Hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

didierwaegemans

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2003
Hallo, ik heb net een back up gemaakt van mijn harde schijf op een externe hard disk.
Dit omdat ik mijn harde schijf wil herformateren.
Zijn er zaken waarop ik moet letten en wat is de correcte manier voor het herformatteren van de harde schijf.
PS: op mijn harde schijf zijn 3 partities gedefinieerd. Ik zou dit eventueel willen veranderen in 2. Hoe doe ik dat dan?

Alvast bedankt

Hallo,

Doe de bootdisk in de computer en start hem op.Dan kom je in een scherm met mogelijkheden om de pc op te starten!DRUK DAN OP SHIFT+F5! typ dan format c:\
doet ie dit niet probeer het dan eerst met config en dan format c: . Ik weet niet zeker of het wel config is dus het kan ook iets anders zijn.

MVG Jamie

Als je de partities wilt veranderen, dan moet je opstarten met bootdisk en dan op de A:\> prompt FDISK intypen. Je kunt dan bestaande partities verwijderen (primaire partitie, logische stations en uitgebreide partitie). Daarna kun je naar wens 1 of meer nieuwe partities maken (eerst primaire, daarna uitgebreide + logisch station). Daarna PC herstarten vanaf bootdisk en vanaf A:\> het commando FORMAT C: intypen. Als dat klaar is, dan de andere partitie(s) met FORMAT D:.
Daarna kun je booten vanaf CDROM en de installatie uitvoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan