Formateren van XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

NickJansen

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
hoe formateer ik een XP versie zonder aan te melden bij XP.

wil verder met Linux gaan werken en dat is erbij gekomen omdat mijn XP
niet goed meer opstart. maar hoe formateer ik de schijf waarbij XP eraf gaat en dat ik linux(die ik op cd heb) erop kan zetten?

Groetjes Nick

hoe formateer ik een XP versie zonder aan te melden bij XP.

wil verder met Linux gaan werken en dat is erbij gekomen omdat mijn XP
niet goed meer opstart. maar hoe formateer ik de schijf waarbij XP eraf gaat en dat ik linux(die ik op cd heb) erop kan zetten?

Groetjes Nick

Kan dat niet linux cd?

zo niet kun je windows XP cd gebruiken en je schijf formateren als FAT32, daar kan linux ook op geinstaleerd worden!
verder zijn er mischien andere programa`s die dat kunnen?

Kan dat niet linux cd?

zo niet kun je windows XP cd gebruiken en je schijf formateren als FAT32, daar kan linux ook op geinstaleerd worden!
verder zijn er mischien andere programa`s die dat kunnen?

Ok bedankt. op de linux cd ziet het er niet naar uit dat het daarmee lukt. wel raar eigenlijk.
maar cd van windows krijg je er niet meer bij wanneer je een laptop C.Q PC koopt.

Ik zal de cd van Linux ubuntu nogmaals doorkijken. maar is het een manier (omdat de XP versie niet meer opstart) om het alsnog te formateren?

Met Ubuntu kun je gewoon de bestaande partities verwijderen en nieuwe aanmaken hoor, een /, misschien een /home o.i.d. en een swap partitie, ext3 is het nieuwere bestandssysteem, fat32 wordt niet aangeraden.

Met Ubuntu kun je gewoon de bestaande partities verwijderen en nieuwe aanmaken hoor, een /, misschien een /home o.i.d. en een swap partitie, ext3 is het nieuwere bestandssysteem, fat32 wordt niet aangeraden.

Heb een Ubuntu Desktop gedownload op deze pc. gebrand op DVD en in de laptop waarop Ubuntu geinstaleerd moet worden. is de desktop editie dan fout?
want daarmee kan je hem instaleren.

maar het beeld wat ze op deze pagina:
http://www.techzine.nl/tutorials/200/Linux-Ubuntu-Install.html

krijg ik niet te zien.
welke versie moet ik dan downloaden? server editie dan?

Desktop editie is prima, start je er ook mee op?

Heb het een poosje terug geprobeerd en kreeg gewoon dat menu om de schijf in te delen, zover ik mij kan herinneren dien je daar wel voor te kiezen.

Desktop editie is prima, start je er ook mee op?

Heb het een poosje terug geprobeerd en kreeg gewoon dat menu om de schijf in te delen, zover ik mij kan herinneren dien je daar wel voor te kiezen.

Ik heb dat programma op DVD gebrand en toen de Laptop opnieuw opgestart, hierdoor krijg ik geen bericht om iets in te delen of te formatteren :S

Heb ik dan wel de goede versie gedownload?

Maar start je op van de cd/dvd of doe je dat vanuit Windows?

Snap even iets niet, hoe krijg je een CD image op een DVD?

IK brand de iso file op een dvdtje (met dvdmaker)

als ik deze open op mijn vista laptop, dan zie ik verschillende bestanden staan.

hiermee kan ik het openen maar kan het niet instaleren.
met de server editie kwam ik verder maar nu zegt tie panic: CPU is to old for this kennel.

Wat ik er op dit moment van weet is dat mijn processor te oud is voor de kennel(of kernel weet nie precies)

maar op internet staan er verschillende versies (kennel of kernels) dus eigenlijk is ubuntu dus te nieuw voor mijn cpu?

welke versie raden jullie mij aan?

PS: dit is meer voor de editi linux denk ik, hoe verzet ik die daarnaartoe? want de partities zijn nu wel weg.

Nogmaals, die versie is goed, alleen brand je die ISO denkelijk verkeert, die dien je als IMAGE te branden op een CD, met b.v. Nero of ImageBurner.

Heb even de Kubuntu live dvd versie gebrand, ermee opgestart, dan kan ik aan het begin de boel installeren, maar ook in Kubuntu kan ik de schijven indelen met Qtparted en daarna Kununtu installeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan