formateren window xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

sharky5

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2004
Ik wil mijn computer dus formateren; besturingsprogramma nu is windows xp home en wil straks graag windows xp pro installeren.
Ik heb een opstartdiskette gemaakt en heb geprobeerd via MS-DOS te formateren: format c, maar er gebeurd niets!! wat doe ik fout of ben ik vergeten????

wie kan mij helpen???
:(

Als je gewoon van cd van windows xp pro in doet en je doet een nieuwe installatie en je doorloopt de stappen dan kan je schijf c formatteren :)

Ik heb even een subvraagje hierover; ik heb xp home en kan aan pro komen, moet ik dan een schone installatie maken of kan ik upgraden naar pro?

Je kunt upgraden naar pro. Maar let wel.. foute instellingen etc worden gewoon overgenomen.

Een schone installatie heeft mijn voorkeur

cd xp pro

het lukt nog niet echt;
als ik kies voor installatie vanaf cd cp pro kan ik nergens kiezen voor formateren. Ik kan alleen xp home upgraden of overschrijven. En als ik het goed begrijp kan het ook opgelost worden als format.com op mijn floppy staat. Bij het aanmaken van een opstartdiskette gebeurd dit dus niet. Moet ik dit er dan maar handmatig zelf bij kopieren?

Ja die moet je er handmatig bij zetten.

Maar is je partitie in NTFS of FAT32 gemaakt ?

bij de eigenschappen van het schijfje.

Als je met de rechtermuis knop op de schijf klikken en dan bij het eerste scherm zie je het al staan

hd is NTFS en opstartdiskette FAT !
ik heb format.com handmatig bij de diskette opgezet.
maar als ik format c kies in MS-DOS krijg ik de volgende foutmelding: bad command or file name.
(als A:\>format c dan de volgende melding: this program cannot be run in DOS mode)

Geplaatst door m@rio

Denk dat de hd ntfs is en dan werkt format c: niet

Dus zo zal het niet werken

probeer eens met overschrijven dan zal hij op een gegeven moment vragen of je wijzigingen wilt doen en dan heb je de optie om hem te formateren in Fat32

van kwaad tot erger!
ik ben xp home nu aan het upgraden naar xp pro, maar die is nu ruim een uur bezig en er staat nog steeds aangegeven dat installatie nog ongeveer 39 minuten zal duren. Verder is er weinig mogelijk! wat nu?

Anders doe je met fdisk alle parities verwijderen en daarna nieuwe parities aanmaken en dan formateerd die de schijven en dan moet het wel lukken om win xp pro te installeren :)

midden in de installatie van xp pro lijkt dat deze niet verder komt
hij is niet vastgelopen maar doorloopt telkens hetzelfde proces
met fdisk alle partities verwijderen lukt niet. bad name or file name. kortom, ik kom nog wel gewoon in dos, maar fdisk wil niet opstarten en ik kan dus zo niet bij de partities komen.

zijn er nog suggesties om dit probleem te verhelpen ? of moet ik gewoon een heel andere weg inslaan?

hopeloos

ik wilde mijn computer (win xp home) formateren en win xp pro installeren. dus wat heb ik gedaan; cd van win xp pro erin en win xp home overschrijven.
nu is de computer vastgelopen tijdens het installeren. waarschijnlijk was de cd niet helemaal goed (van een vriend geleend)
ik heb nu wel een goede cd van win xp pro maar de installatie wordt niet afgerond en eigenlijk kan ik nu helemaal niets meer:(
ik kan tijdens het opstarten nog wel in het menutje komen van opstarten in veilige modus, maar aangezien win nog niet compleet geinstalleerd is doetie dat niet.
start ik gewoon op dan kom ik dus op het installatieschermpje terecht van win xp pro.

help mij
is mijn computer nog te redden en zoja hoe?

Unmountable boot device

Goedeavond mensen,

Ik nog steeds probleem met pc, het is alleen nog maar erger geworden. Wanneer ik nu de pc opstart kan ik NIETS doen, niet in de BIOS of veilige modus e.d. Ik krijg bijna gelijk de foutmelding UNMOUTABLE BOOT DEVICE, geeft me allerlei adviezen, waar ik niks aan heb omdat ik niet in de Bios kan komen. Ik denk zelf dat mijn Bios vern**kt is, maar heb verder geen idee welk probleem het kan zijn hard-/software. heb wel vaker dit probleem op internet gezien, maar geen van die oplossingen helpen....misschien stroomvoorziening ofzo...?? Maar hopelijk weet een van jullie meer, BVD en de groeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan