Formateren windows vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Ik heb mijn PC geformateerd of liever de CD van vista opnieuw in de pc gestopt en de instructies gedaan voor herinstallatie zonder behoud van bestanden, ondanks dat zie ik dat mijn harde schijf niet werd geformateerd en dat 150 GB in gebruik is maar wanneer ik de PC opstart zie ik bergens een spoor van enige programmas enz ... hoe kan ik die schijf formateren ????

Dat alles volledig uit de PC is.

Gewoon opstarten met de DVD van Vista, kiezen voor installeren, dan de schijf laten formatteren, en dan verder met de installatie.

En hier wil je ook XP erop hebben, begin dan eerst daar mee en zet er Vista naast die overigens op een DVD geleverd wordt.

Bertus,
Ik wou dat je gelijk had.
helaas werkt dat met vista niet....ik ben ook al aan het zoeken hoe je opnieuw kunt formatteren en installeren.
Vista maakt een map .old aan en laat daar alles in staan.

klopt

Nee dat werkt niet (via de DVD van vista),maar wel zo : ik heb de map windows old gevonden en die map uitgewist en zo heb ik mijn PC kunnen formateren terwijl het nieuw besturingsysteem erop stond , maar is het nu mogelijk windows XP en VISTA op één systeem te zetten ??? , ik zou graag hebben dat wanneer je de PC opstart je kan kiezen tussen vista of XP ??? kan dat ???

Hoi,
Dat kan op twee verschillende partitie's of hd's en dan eerst xp op c en dan vista op d
Wordt vanzelf een dual boot scherm gemaakt.

Modag

ja

Als ik een externe harde schijf bijkoop dus op(USB aansluiting) kan dit dan of moet dit via de interne schijf gebeuren ?

Een partitie maken hoe doe je dat ? , (domme vraag) dus dat mijn schijf C BV in 2 delen verdeeld is .

Laatst bewerkt:
Hoi !

Een Windows OS vanaf een externe HDD laten draaien levert de nodige problemen op.

Tenminste, met een officieele installatie CD/DVD. (Er zijn manieren........just Google; ik heb XP op een USB-stick staan, hoogst illegaal)

Als dat mogelijk zou zijn werden er weinig Vista's verkocht, en dat vindt Bill niet prettig.

Dus: interne HDD of tweede partitie gebruiken.

Als je eerst XP en daarna Vista installeert wordt een dual-bootscreen automatisch aangemaakt, evt. aan te passen met VistaBootPro: http://www.vistabootpro.org/

Greetz,

Harry.

ok

In mijn PC zitten er 2 HD's maar wel zo dat er slechts één beschikbaar is dus station C , de 2e staat zo ingesteld dat hij geplaatst is voor reserve HD indien op een dag de PC stuk gaat, is het mogelijk dit te veranderen wanneer ik de PC opnieuw formateer, moet ik ergens aan een gleuf of knop op de HD iets wijzigen (het zijn 2 hd van elk 250GB)

Dus als ik goed begrepen heb, ik zet eerst windows XP op het systeem en erachter vista ( die ik compleet heb) en dan zou er automatisch alles ok moeten zijn , ps ik download dan ook dat programma vooraf dualboot ...

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je kan ook de eerste schijf in 2 partitie's verdelen.

Modag

Hoe

OK hoe moet ik dat doen,

dus ik zet de CD van XP in de PC en kies eerst voor formateren van het volledige systeem en dan hoe maak je die partities aan ???
of moet ik dan eerst doorgaan met de installatie van XP ?

En nog een klein vraagje, ik heb momenteel vista op mijn systeem is het absoluut noodzakelijk dat men eerst XP zet en dan Vista, omgekeerd gaat dit ook ?

Dank

Laatst bewerkt:
hoi,

Volgens mij moet je eerst xp en dan vista installeren zo heb ik het tenminste gedaan en dat werkt. Maar misschien weet een iemand anders of het wel zo kan maar ik ben er bang voor.

Modag

Hoi !

Kan wel, maar na de XP-installatie wil alleen XP opstarten.

Via VistaBootPro uit m'n vorige link kun je de zaak weer herstellen.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan