Formateren Windows XP. Geen schijfen aanwezig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hjthelper

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
Berichten
200
Hoi, Ik heb de laaste tijd veel problemen met de pc enzo, ik wou dus Windows formateren en her-installeren. Normaal gaat dit vlekkeloos maar in dit geval...

Probleem is als volgt: Ik doe de Windows Xp Home Edition sp1a cd in de pc. Ik herstart mijn pc om op te starten vanuit Cd-Rom. Alles word geladen en ik klik op ENTER om te installeren.. Ik krijg dan dus die overeenkomst. Deze accepteer ik.. Ik krijg dan een venstertje met alle partities, Echte staat hier: Geen schijfen gevonden. (Dus geen harde schijf gevonden).

Ik heb 2 harde schijfen. 1 van 80 GB waar Windows op staat en een van 120GB waar films en games op staan. OOk staan hier nu de back-ups op. Ik wou dus de 80Gb formateren en daarop opnieuw windows zetten. Het zijn beide S-ATA schijfen.

Er staat wel in dat partitie vensterje: "Klik op ENTER om door te gaan". Hier klikte ik dus op, dan krijg ik zo'n blauw scherm met foutcode enzo.

What To Do?

Niels

PS. Als je nog meer info nodig hebt, vraag maar wat je nodig hebt en ik zoek het voor je op ;)
 
is er soms een diskette bij van je Sata controller ?
voor de setup volledig geladen is krijg je dan de vraag druk op F6 om een extra stuurprogramma te laden ... dan moet je die diskette gebruiken
 
Hjthelper zei:
Hoi, Ik heb de laaste tijd veel problemen met de pc enzo, ik wou dus Windows formateren en her-installeren. Normaal gaat dit vlekkeloos maar in dit geval...

Probleem is als volgt: Ik doe de Windows Xp Home Edition sp1a cd in de pc. Ik herstart mijn pc om op te starten vanuit Cd-Rom. Alles word geladen en ik klik op ENTER om te installeren.. Ik krijg dan dus die overeenkomst. Deze accepteer ik.. Ik krijg dan een venstertje met alle partities, Echte staat hier: Geen schijfen gevonden. (Dus geen harde schijf gevonden).

Ik heb 2 harde schijfen. 1 van 80 GB waar Windows op staat en een van 120GB waar films en games op staan. OOk staan hier nu de back-ups op. Ik wou dus de 80Gb formateren en daarop opnieuw windows zetten. Het zijn beide S-ATA schijfen.

Er staat wel in dat partitie vensterje: "Klik op ENTER om door te gaan". Hier klikte ik dus op, dan krijg ik zo'n blauw scherm met foutcode enzo.

What To Do?

Niels

PS. Als je nog meer info nodig hebt, vraag maar wat je nodig hebt en ik zoek het voor je op ;)

Heb je toevallig geen windows 98 opstartdiskette (hééééééééél oud), daar kan je door het commando "format C: /s" in te typen C: formatteren. D:, E: enz. kunnen natuurlijk ook!

Succes:thumb:

edit: Met het tooltje fdisk.exe kan je ook nieuwe partities maken die je in de XP-installatie kan converteren naar NTFS.
Je kan het openen het door in de opstartdisk "fdisk" in te typen.
 
Laatst bewerkt:
Het is gelukt door ServerDude ;)

Echter volgende probleem.. Aangezien dit de 2e keer is dat ik dit doe moet ik dus ook voor de 2e keer Windows activeren.. Er staat dus dat ie al een keer geactiveerd is en via de telefoon met die computer lukt het ook niet..

Ik word dan wel doorgestuurd naar een "echte" medewerker maar daar heb ik geen zin in -.- . Is dat echt de enige optie? Want ik kan Windows ook niet updaten omdat ik moet valideren eerst.. Een je kan pas valideren als je hebt geactiveerd -.-

Is spreken met die mede werker echt de enige optie? Of... Is er ook een andere manier?
 
er werd net gezegt dat u de driver moet laden voor de sata controller,
zo lang je dit niet doet ziet winxp geen harddisk die op de controlers zijn aan gesloten.
dus je doet je sata driver in je flopydrive herstart je pc met de winxp cd.
ga de lijst af en dan heb je een moment om op f6 te druken je doet dit dus.
de sata driver voor de sata controler woord dan mee genomen door de instalatie bestanden,
waar door je dan je sata schijven dus ziet en een keus kan maken waar je windows op,
wild gaan instaleren.
 
Volgens mij lees je verkeerd. Het opnieuw installeren is al gelukt en gebeurd.. Zit nu met een NIEUW probleem ;)
 
o dat is mogelijk
maar heb je die floppy wel gebruikt dan want dat is onduidelijk.
wat is het nieuw probleem dan ???
 
Hjthelper zei:
Het is gelukt door ServerDude ;)

Echter volgende probleem.. Aangezien dit de 2e keer is dat ik dit doe moet ik dus ook voor de 2e keer Windows activeren.. Er staat dus dat ie al een keer geactiveerd is en via de telefoon met die computer lukt het ook niet..

Ik word dan wel doorgestuurd naar een "echte" medewerker maar daar heb ik geen zin in -.- . Is dat echt de enige optie? Want ik kan Windows ook niet updaten omdat ik moet valideren eerst.. Een je kan pas valideren als je hebt geactiveerd -.-

Is spreken met die mede werker echt de enige optie? Of... Is er ook een andere manier?

Goed lezen ;)
 
o dacht dat je dat ook had op gelost
zie er na uit na een hele raare instalatie en je mag hopen dat je je data nog hebt :S
ik hou het even voor gezien voor vandaag :)
 
Een tip voor een volgende keer als je weer eens van plan bent je windows opnieuw op te gaan zetten is ...

Kopieer het volgende bestand naar een diskette, andere partitie o.i.d --> C:\WINDOWS\system32\wpa.dbl

Dit bestand kan je na het opnieuw installeren van je windows weer in dezelfde map terugplaatsen. Mits je intussen geen hardwarewijzigingen hebt gedaan is je windows dan alweer opnieuw geactiveerd.

Maar even op je laatste vraag terug te komen, JA ik denk dat dat de enigste optie is. En mits je al niet meerdere keren hebt moeten bellen en je vlot de reden waarom je weer opnieuw moet activeren kan aangeven is dit geen probleem.

Succes :thumb:
 
virtuosa zei:
o dacht dat je dat ook had op gelost
zie er na uit na een hele raare instalatie en je mag hopen dat je je data nog hebt :S
ik hou het even voor gezien voor vandaag :)

Tuurlijk heb ik mijn data niet meer :p Is toch nooit met format.. Daarvoor zijn back-ups ;)

@Sparkel, Ja ik ben er achter.. Alleen beetje te laat ;)
 
Oh, Trouwens.. Wil nu net gaan bellen... DIe hele installatie ID doorgelopen.. Het is nu 7.55.. Krijg zo'n wijf met vet zachte stem: Blablabla we zijn 7 dagen in de week van 8 tot 22.00 geopent!! 5 minuten wachten voor zo'n stomme *beeep*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
k snap je frustratie en ook dat je sprakeloos bent, want mensen die vloeken hebben een gebrek aan woorden.
Ik zou het op prijs stellen dat je dat *** weghaalt uit je bericht. Vloeken is op Helpmij niet gebruikelijk en t staat a-sociaal!
 
Hjthelper zei:
Oh, Trouwens.. Wil nu net gaan bellen... DIe hele installatie ID doorgelopen.. Het is nu 7.55.. Krijg zo'n wijf met vet zachte stem: Blablabla we zijn 7 dagen in de week van 8 tot 22.00 geopent!! 5 minuten wachten voor zo'n stomme *beeep*

hmm veel maak dat toch niet uit om dat het nummer namelijk gratis is dan doe je het,
maandag even je heb de tijd tot 30 dagen verder werkt windows gewoon.
maar als je wil updaten kan je even autopatcher gebruiken daar zit ook alle xp fixen in.
www.autopatcher.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nah 't is al gelukt.. Om 8 uur nog een keer gebeld dus alles is done ;)

Deze kan op OK
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan