Formateren zonder floppy

Status
Niet open voor verdere reacties.

Black JuJu

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2006
Berichten
55
Hoe kan ik 'n PC zonder floppy-drive toch formateren? Na 'n her-installatie van XP kwam ik tot ontdekking, dat eerdere bestanden, die ik geinstalleerd had, zijn blijven staan; in dit geval vond ik de Ahead map in Program Files.
Dit is 'n vrij nieuw systeem, wat crashte in World Of Warcraft (zonder floppy-drive).
Normaal als je XP opnieuw installeerd krijg je de bekende gele balk te zijn, die aangeeft hoe ver-ie met formateren is. Deze heb ik hier niet gezien. Ik denk zelf dat er nog het één en ander in het register staat, wat er niet meer in hoort. Na de-installatie van WOW en opnieuw geinstalleerd te hebben, krijgen we nog steeds 'n foutmelding. Dit geldt tevens voor 'n ander MMORPG, Counterstrike.
Vandaar de vraag, hoe ik kan formateren zonder floppy. Als ik maar zeker weet, dat de c-schijf geheel leeg is! Herinstallatie van alle programma's mag dan geen probleem meer zijn!
 
Formateren kan ook met een bootable image die op een cd'tje staat.
Bijvoorbeeld Ultime Boot CD ( UBCD ) of een tooltje van de fabrikant van je hardeschijf heeft vaak zo'n image die je kan branden met Nero en dan te kiezen voor Image branden naar schijf.
 
Waarschijnlijk heb je tijdens het instaleren van XP ergens een stap over geslagen. Op een bepaalt moment moet je een partitie selecteren waarop windows wordt geïnstaleerd. Selecteer de partitie en druk op "R". Partitie wordt nu verwijderd, volg dan de stappen op het scherm (kies NIET "snel formateren" als je bij deze keuze komt).
 
Ik denk dat de meest eenvoudige oplossing is om gewoon op te starten vanaf de Windows XP CD. Dit eerst even in de bios instellen. Dan kan vanzelf gekozen worden om de C-schijf te formatteren. Kies voor normaal formatteren (dus niet snel) in NTFS formaat. Na het formatteren wordt de Windows-installatie vanzelf opgestart.
 
Bedankt mannen, het is inderdaad gelukt.
Het uiteindelijke probleem, de crash van WOW had te maken met VGA drives.
Het 3d gedeelte was niet geinstalleerd, vandaar de crash. Hier kwam ik achter na het formateren en opnieuw installeren van XP.
Nogmaals bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan