formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

prutser

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2003
Ik heb een schijf die gedeeld is in 5 stukken en op het C gedeelte staat XP.
Hoe kan ik dat C gedeelte formateren en er terug XP opzetten.
Met win98 en winME deed je het met de opdracht "format c:" maar dat werkt niet voor XP

Met de xp cd rom opstarten en dan de aanwijzingen volgen.......Daar krijg je namelijk de keuze te formateren.

Ik heb elders op het forum gelezen dat er bij iemand iets goed fout ging met de overige partities dus zorg voor een backup !

succes

Ik heb geprobeerd om op te starten met de XP cd rom maar ik krijg nergens een keuze om te formateren, hij start gewoon windows terug op

Ok je moet altijd als je wil starten vanaf cd de boot volgorde aanpassen in het bios.
Standaar is het zo dat ie dus van floppy opstart en als 2e van je hd. Daarom rateld je floppy altijd bij het opstarten dan ziet ie dus dat er niets in zit en gaat ie naar je hd. Daar staat xp op en kan ie dus w3el opstarten.

Wat je dus moet doen is opstarten en zorgen dat je in het bios komt vaak doe je dit door op del te drukken of F2 of F10.

Daar moet je even zoeken .......zorg wel dat niet zomaar iets veranderd.

zoek is naar iets als boot sequence of boot options of iets dergelijks....

Lukt het nu?

we gaan vrolijk door hier...........

Ik ben niet zo heel erg thuis met Xp maar volgens mij als het een gewone versie is dan komt ie als je start vanaf cd gewoon met de keus te formateren...

is dit niet het geval dan kan ik je niet verder helpen.

succes

cd erin, goed de onderste regel lezen, je moet eerst de partitie verwijderen met toets d ofzo, (goed lezen), als c partitie verwijderd is krijg je de vraag dezelfde partitie aanmaken antwoord bevestigend. Hier na de partitie formateren.

Mike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan