Formateren ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter RBB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RBB

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2002
Ik heb een 2e harde schijf van 80 gb geinstalleerd.
Compaq Deskpro pentium 199 mhz.

Windows 2000 prof.

Deze schijf heb ik als slave staan door geen jumper te gebruiken. Nu wordt mij gevraagd om de schijf te formateren maar deze harde schijf staat vol met muziek die ik erop heb laten zetten.

Is formateren nu de enige optie?

Waarom/wanneer krijg je de vraag om te formatteren?
Kan je de harddisk wel benaderen?

Via deze computer staat hij er bij.
Via config/systeembeheer/computerbeheer/schijfbeheer staat dat hij het apparaat niet kan vinden als deze wil openen.

Bij c: en d: staat fat32 bij E: (nieuwe schijf) niets.

Is dit wat je bedoeld ? en heb je er wat aan?

AANPASSING: ik krijg de vraag om te formateren zodra ik deze via deze computer wil openen!

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is de bios instelling van de pc waarop de harddisk is gepartionneerd en geformatteerd anders als de pc waar hij nu inzit. Zie dus de gebruikte instellingen te achterhalen en pas deze ook toe in de pc waarin hij uiteindelijk moet komen.
Denk hierbij aan cilinders, heads, mode (LBA) en dergelijke.
Compaq in nogal eigenwijs voor wat betreft het b.v. het aantal koppen. Helaas is dit meestal niet aan te passen in de bios van de compaq, mocht dit bij jou ook niet het geval zijn, heb je pech en zal je inderdaad gewoon moeten formatteren.

Wordt die schijf eigenlijk wel correct door de BIOS herkend?

Groetjes,
Bennie

Dat weet ik dus niet, ik hoor overal dat je hier niet moet mee gaan sleutelen als je (zoals ik) er niet genoeg verstand van hebt.

Alle goede tips zijn welkom zodat ik de bestanden op m'n schijf maar kn behouden.

Maar je zal mij ook niet iets horen zeggen dat je moet gaan sleutelen. Ik vraag alleen of de BIOS die schijf wel correct herkend, dan wel ziet. Let eens goed op de info die langsflitst als je de PC opstart. Gebruik desnoods de Pauze-toets (om het scherm stil te zetten). Zie je de schijf worden genoemd?

Groetjes,
Bennie

Als ik de pc opstart kan ik het niet zien (windows office prof.) ik krijg niet snel een zwart scherm te zien.....

Is er nog een andere mogelijkheid?

Ik heb even gebeld met degene die voor mij de muziek op de schijf heeft gezet:

Hij heeft deze gezet op NTFS (?!?)
en dat zou bij mij dan ook moeten gebeuren maar ja hoe?

Het is een Compaq, bios info zal je tijdens het opstarten niet zien. Als je geluk hebt staat het wel in de bios, je kan (meestal) in de bios komen door op f10 te drukken tijdens het opstarten. Je zou dan ergens onder het menu 'opslag' (storage) iets terug moeten kunnen vinden.

Het is niet gelukt en dat heeft te maken met en zgn 32 gb clip is me verteld.

Het systeem is te oud om een schijf van 80 gb te laten draaien, 40 gb wil wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan