formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

lion1982

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 sep 2003
Ik heb win xp op me pc staan, nu wil het geval dat ik wil het eraf halen en opnieuw instaleren.

Nu krijg ik van een vriend te horen doe de cd er in en de rest gaat vanzelf

Zo gezegt zo gedaan maar niet dus me pc loopt constant vast ik kan er geen wijs uit worden help help hoe kan ik dit nu oplossen???

Met vriendelijke groetjes
Lion1982:D

RE: Nu heb ik geprobeerd het met een opstart diskette uit te voeren van win 98 wat remy zegt maar nu doe ik de instalatie en nu blijft hij het herhalen en er komt dus geen vooruit gang in iemand nog een sugestie zoek met zelf het suffertje naar wat het kan zijn.

Groetjes lion1982:D

Laatst bewerkt:
LION1982,

even een win 98 opstartdiskette erin en de zaak formateren. Kun je van vooraf aan beginnen.
Heb je het zaakje in NTFS gezet, dan moet je in FDISK op deze zelfde opstart disk eerst de
Non Dos partitie verwijderen en opnieuw aanmaken en daarna formateren met Format C:

Suuk6,

Remy

Een optie is om met een opstartfloppy de boel eerst te formatteren. Wel moet de bootsequence zo staan dat eerst de flop wordt gelezen na een herstart van je pc. Een goede opstart flop vind je op www.bootdisk.com (ultimate bootdisk) Die download je, je dubbelklikt op het bestand, stopt een flop in de A-drive en na enkele momenten is ie klaar. Dan herstart je de pc, dan krijg je een aantal opties waaronder "format disk" Wanneer dat gereed is kies je de optie "install operatingsystem" Daar kies je voor XP en viola, XP komt er opnieuw op.

Extra info vanuit de chat:

CD is niet origineel
PC loopt al vast bij installeren
Bootdiskette niet aanwezig en kennelijk ook niet te vinden op www.bootdisk.com

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan