Formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackadder

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
Berichten
170
Ik wil graag mijn computer formateren, maar dat wil niet echt, mijn computer is verdeeld in 2 delen. Station C: en D: Ik kan C: Makkelijk formateren met een opstartdiskette maar als ik Format D: intyp dat zegt die dat die het niet ondersteund, ik heb dan geprobeert om via Windows XP zelf D: te formateren maar dat wil ook niet, het zegt dan:

Windows Cannot Format this drive. Quit any disk ultilities or other programs that are using this drive, and make sure that no windows is displaying the contents of the drive. Then try formating again.

( heb de engelse XP)

Er is geen 1 programma waar ik van weet dat die partitie gebruikt of venters die laten zien wat in D: zit.
Hoe kan ik het alsnog formateren?
 
je probeerd d te formateren vanuit windows
doe het ff in dos
 
Ik heb al geprobeert via windows en dos, via dos zegt die dan dat D: niet ondersteund wordt, dus via dos kan ik niet formateren, alleen met C: lukt het me om te formateren.
 
format

beste black

doe eerst eens fdisk dan zal het wel lukken, dat moet je doen in dos met een bootdisk

veel succes


jean
 
start op met een goede opstartdisk,em draai daarna fdisk.

verwijder de partities en maak ze daarna opnieuw aan.
 
Ik heb met een opstartdiskette mijn computer opgestart en dan fdisk ingetypt en heb geprobeert dan de partitie te verwijderen, maar de enige dat ik kan verwijderen is C: en D: kan ik dan niet verwijderen, doe ik iets fout of zo?
 
Heb je misschien een NTFS partitie? Die zou in Fdisk als non-DOS partitie zichtbaar moeten zijn en ook zo verwijderd kunnen worden. Soms lukt het inderdaad niet om een partitie met Fdisk weg te krijgen, gebruik dan delpart: http://www.russelltexas.com/delpart.exe
Start op met bootdisk waarop je dit programma ook hebt gezet, start vervolgens delpart en verwijder de partities. Daarna met FILE > SAFE afsluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan