Formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

waney123

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Berichten
165
Hallo,

Ik heb te horen gekregen dat mijn systeem te veel spyware en virussen bevat.
Het voorstel is om de C schijf te formateren.
Wanneer ik dit via explorer wilt formateren zei ie dat een andere proces dit vasthoud.Ik heb alle windows en de taakbalk schoongemaakt maar het maakt niets uit.Ookvanuit MSDOS geprobeerd met format c: maar wil niet baten.
Wat nu te doen?
Weet iemand hier raad mee ?

Waney123
 
Je moet je PC opstarten met een bootdisk, of met de Windows XP CD. Dan kun je de C:\ schijf formateren.

Hou je er wel rekening mee dat je alles kwijt bent na een format?

Je kunt niet onder windows formateren omdat het OS dan bepaalde files in gebruik heeft.
 
Vanuit windows kun je C niet formatteren omdat die op dat moment in gebruik is.

Als je schijf NTFS ingedeeld is, dan kun je ook niet formatteren met een opstartflop. Dos ziet geen NTFS schijven.

Dan moet je formatteren met de xp-cd. Je begint de installatie, dan wordt op een gegeven moment gevraagd of je wilt formatteren.
 
en zooals skywalker zegt, je raakt alles kwijt.

(dus ook adresboek / emailberichten / mijn documenten / favorieten / inbelverbindingen / mail-accounts)

Zorg ervoor dat je de drivers en programma's (en codes)al bij elkaar hebt. Zorg er ook voor dat je de backups goed hebt gedaan. (bijv: als je de gegevens op cd zet, kijk dan eerst of die cd dan nog wel te lezen is)
 
Nooit gelijk in paniek raken en denken alles weer opnieuw te moeten installeren.

Er al aan gedacht dat spyware en virussen mogelijk te verwijderen zijn zonder de hele boel opnieuw te formatteren en installeren.
Voor spyware heb je programma's als Ad-aware, Spybot, Hijack This en virusscanners zijn er ook genoeg.

Misschien een goed idee om het 1e bericht van Helpmij tegen spyware offensief (deel 7) eens goed door te lezen.
 
formatteren

Ik heb niet geformateerd.
Heb wel mbv Hijack adaware etc de virussen en spyware bestreden maar kreeg wel andere problemen voor terug.
Norton av bleef hangen(tijdens installatie/legale versie), real one player bleef hangen, kan niet naar de US robotics support, niet girotellen, windows media player speelt af en toe niet.
Sinds vandaag gaat mijn hardeschijf ook nog rare geluiden maken.
Zou mijn harde schijf hier de boosdoener zijn?
Heb wel C,D en F(3 schijven) hoe weet ik zeker welke schijf deze geluiden maken?
 
Toch maar formatteren dan?
Je hebt wel de installatie CD van windows nodig.

Zoals Skywalker al aangaf, je bent dan wel alles kwijt.

Zorg dus dat je backups maakt van alle data die je wilt houden, drivers en programma's (installatiebestanden, want programma's die je hebt gedownload en geïnstalleerd werken niet meer).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan