Formateren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Viola
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Viola

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
Ik loop tegen het volgende aan. De pc van kenissen heeft altijd ME opgestaan. Daar kregen ze problemen mee en toen zijn ze overgegaan naar XP. Illegale versie en dit is niet goed gebeurd.
Nu wil ik er eerst weer ME opzetten en dan upgraden naar XP.

Het probleem is alleen als ik vanaf de originele cd van ME wil formateren dan geeft de pc aan foute ms-dos versie.

Hoe kan ik dit oplossen?

Je kunt een andere formatteer tool gebruiken, ik raad FDISK aan. Zet het op een floppy en start het op in MS-dos (je moet misschien in je BIOS je Boot Sequentie (opstartprocedure) veranderen, zodat er eerst naar de floppy wordt 'gekeken'). Typ dan in Fdisk en het wordt opgestart. Dan kan je de partitie verwijderen en desgewenst weer aanmaken.

gijluiaard

Hartelijk dank, dus als ik het goed begrijp:
Eerst een floppy met alleen Fdisk maken. In veilige modus met ms-dos opstarten en dan met fdisk alle partities verwijderen. Vervolgens met de cd ME format c: uitvoeren?

Klopt dit? Dan ga ik het uitproberen.

waarom niet gewoon helemaal even van de flop ?
minder omslachtig ook nog.
boot diskje van win98 se of zo er in.
start daar van op.
type fdisk en wis de partities.
na dat gedante heben ff herstarten van die flop weer.
dan type weer fdisk.
en dan partities op nieuw aan maken.
is volgens mij simpeler maar moet je zelf verder weten.

greets virtuosa

Wat Virtuosa zegt kan ook, partities aanmaken vanuit FDISK is inderdaad makkerlijker dan vanuit ME, gezien dat bij jouw niet zo heel goed werkte.

Succes,

gijluiaard

Hartelijk dank,

Maar hoe maak ik een boordisk van ME (Dit wil ik erop zetten) is die ook ergens te downloaden ofzo? Ik heb namelijk alleen de origingele cd van ME.

Van www.pchelplive.com heb ik een opstartdisc gehaald. Deze is perfect met bootdisc liep ik weer tegen problemen aan.

Bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan