formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

m.stuik

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2003
hallo ff een vraagje heb bij een kennis de schijf geformateerd nu heb ik win me dr op gezet maar zit ik zonder kleuren en zonder geluid enig idee hoe ik dat kan oplossen
MVG
MC.Stuik

Je zal de drivers van de videokaart en geluidskaart nog moeten installeren.
Welke zitten erin?

geen idee welke dr in zitten
is niet mijn pc en was daar om tehelpen

Je zal toch moeten weten wat erin zit, anders kun je niet naar de drivers zoeken.
Is er in het verleden geen software bij de pc geleverd of heeft de eigenaar nog cd-rom met software voor de videokaart en geluidskaart?

Je kunt nog twee dingen doen om erachter te kunnen komen wat erin zit.
1. kijken of Everest home edition de hardware herkend:
http://www.snapfiles.com/get/everest.html

2. Kast open maken en op de geluidskaart en videokaart kijken wat daar op staat.

ok,.
-> Zijn het losse kaarten of is het onboard?

Als het onboard is kun je met het programma "AIDA32" of "everest home edition" of "BIos agent" achterhalen wat voor moederbord er in de kast zit.

Als je dat weet kun je naar de site van de fabrikant gaan om daar de gewenste drivers te downloaden.

Trouwens als het systeem van een merk is ( Compaq / HP / PB / Dell ) kun je proberen te zoeken op hun website.

:: Lose kaarten ::
-> Kijk 's of je nog een offerte of factuur hebt liggen met de omschrijving van wat er inzit.
-> Je zou ook de kast kunnen openmaken om te kijken of er wat op de kaartjes staat.

-> Trouwens kijk 's of ze wellicht de cd's ergens hebben liggen, als het onboard is, dan kun je de drivers vast wel op de moederbord cd vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan