formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik heb twee partities NTSF, ik wil de D partitie formateren. Vanuit Win XP gaat dat dus al helemaal niet ook al staat de optie in de window na rechtsklikken op de partitie. Als ik met een in XP gemaakte opstart floppie opstart herkent A de command format niet!
Met een ME opstart floppy krijg je weer het gezeur dat het een NTSF format is dis gaat het feest niet door. Ik vergeet elke keer hoe het nu wel moet, komt door al die windows wartaal. Maar wie weet het nog wel??? In de veilige nodus dus ook niet.

Staat niet hoe je alleen partitie D kan formateren in NTSF. Of wel ??? Ik kan het er niet uit opmaken?

D partitie kan je toch vauit windows formateren??en anders ga je naar schijfbeheer

Kijk even terug

Wat ben je toch een .........

Dit is je derde post over D: die je niet meer kwijt raakt.

Dit is nog steeds de zelfde vraag zie:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&postid=1496819#post1496819

In schijfbeheer moet je een partitie kunnen verwijderen.

Als dat niet gaat post dan eens wat Windows zegt, want ik ben wel benieuwd.

Zover ik kan zien werk je met een server versie, je moet er dus wel op letten dat je als administrator in logt.

Eric.

Laatst bewerkt:
Eric helemaal niet het is een compleet ander probleem, nl hoe formateer je een D partitie in NTSF. Dat het ontstaan is door dezelfde sorus als in een eerdere forumvraag doet er toch niet toe. Ik heb zoveel problemen na die toestand dat ik toch zal moeten splitsen. Formateren van uit xp gaat niet ook niet vanuit schijfbeheer. Maar uiteindelijk lukte dat weer wel vanuit PM, dan *** je toch ook niet meer. Maar ik wil weten hoe je dan buiten PM kan formateren. Gewoon een nieuwe vraag een geen dubbeltoestand.

Geplaatst door Bertus
D partitie kan je toch vauit windows formateren??en anders ga je naar schijfbeheer

Dat is mij nog nooit gelukt Bertus. Zal allemaal wel aan die NTSF format liggen denk dat ik maar weer naar FAT 32 terugga.

Die G-disk van Eric zal daarom ook wel niet lukken. Wat heet in dos wordt niet eens de c schijf ontdekt.

Je bakt ze wel bruin

Niet kunnen formatteren in schijfbeheer.

Die is nieuw. Ik doe nooit anders.

Heb een maal gehad dat ik een oude 6 gig schijf niet kon snelformateren in schijfbeheer. (ntfs)

Volledige format lukte tot het punt dat hij de naam er op moest zetten. Daarna zei Gdisk dat hij een partitie zag die groter was dan de schijf. Dit lag dus aan de schijf, zelfs en nieuw MBR hielp niet. Maar ja voor 6 gig is FAT32 heel geschikt, dus niet getreurd. Gewoon Hidden gemaakt. Waarom XP het wel kon (i.t.t. 2000) weet ik niet, maar dat gaf ook een schijf met te grote partitie.

Als eens fixmbr in herstel console geprobeerd.

Helaas moet ik nu bot worden:
Iemand die een SATA met Fat32 gaat formatteren begrijpt er geen jota van.

Eric.

P.S. maar ik vermijd dan ook angstvallig PM.

Beste vriend

Mocht je bedoelen dat C: in dos niet is te zien, ik had je wijzer gedacht, Dos kan geen NTFS schijven zien.

Desondanks kan Gdisk in dos dat wel !!

Gdisk herkent nooit C: D: of whatever.

Gdisk komt terug met wat voor schijf het is en of hij gepartionneerd is.

Gdisk gevolgd door het schijfnummer laat de partities op die schijf zien.

C: en D: zijn de namen van de stations en die kun je zelfs in Windows NT (sinds 2000) verwijderen.

Dus helaas je begrijpt het nog niet. Je leeft in gedachten nog in 98

Eric.:thumb:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door egkok

Dat is mij nog nooit gelukt Bertus. Zal allemaal wel aan die NTSF format liggen denk dat ik maar weer naar FAT 32 terugga.

Die G-disk van Eric zal daarom ook wel niet lukken. Wat heet in dos wordt niet eens de c schijf ontdekt.

Sorry ligt aan egkok, die niet eens weet dat DOS geen NTFS kan zien. Da's pas Giga

Eric.

P.S. maar je hebt wel gelijk, want FAT 32 kent geen tabblad beveiliging (security) zodat je geen last meer heb van alle eigenaars rechten, waar je nu zo mee overhoop ligt.

Laatst bewerkt:
Eric, ik zeg juist dat vanuit dos je niks kunt met ntfs. Ik heb er niet voor gestudeerd maar ervarings gewijs weet ik dat dus wel.
En formateren vanuit schijfbeheer lukt dus echt niet van een ntfs schijf, of jij moet me vertellen hoe dat dan gaat.
Als ik opstart met een dosdisk dan kan ik dus niks dat is wat ik weet. Maar ik deed dit om te kijken of gdisk wat zou doen, maar nogmaals er wordt geen enkele command herkend. Dus als je zou kunnen uitleggen hoe het dan wel moet.
Je mag mij overal van beschuldigen hoor als je dat plezier doet maar zo te zien constateer je het toch fout. Maar zoals jezelf misschien wel weet, als je echt dus in de **** zit met je computer ga je echt van alles doen zelfs soms tegen beter weten in. Ik heb nu een bootschijf gemaakt met Mybootdisk met ntfs support.
En van die SATA schijf heb ik inderdaad spijt, want IK althans heb er helemaal niets aan in positieve zin. Wel met twee waarschijnlijk, maar dat is ook nog de vraag.
Maar ik heb hem nu eenmaal en verder issie goed. Hitachi 250 gig
NTFS is aan mij kennelijk ook niet besteed want de voordelen die IK daaraan beleven kan moet ik nog tegen komen. Mijn probleem met die D-partitie is trouwens opgelost opeen of andere manier na de PM behandeling kon je er alleen wat mee als je administrator ingelogd was. Dat kon in schijfbeheer worden veranderd of althans daar zag ik het staan. Na het veranderd te hebben in egkok wassie weer toegankelijk.
Ik had van tevoren de boel overgeheveld naar de C-partitie en later bleek behoorlijk wat niet verplaatst te zijn. Dat ben ik dus kwijt. Voordat ik er achter kwam was het al te laat. Of zit dat deel nog ergens verborgen hier of daar??

Beste Collega

Ik wil je best helpen, maar dan zul je toch wat nauwkeuriger moeten worden in je rapportage.

Ik heb je aangeboden mijn Gdisk te mailen, kreeg geen ja of neen.

Gdisk is een exe bestand, dus als je Gdisk intikt en afsluit met een [Enter] gebeurd er altijd iets. Maar ik verdenk je er van dat je dat doet in de command omgeving van NT. En ja dan doet hij niks. Dat is logisch.

Maak een 98 boot diskette en zet daar Gdisk bij. Ben zelfs bereid je een image te mailen.
LetOp dus niet booten met de standaard 98 opstart diskette.
Dan doet Gdisk het echt.

En als je dan belooft nooit meer partion magic te gebruiken, zal ik je met raad en daad bij staan.

Ik hoor wel van je.

mail me maar Eric apestraat HetNetNiet punt NL

Geplaatst door egkok

Ik had van tevoren de boel overgeheveld naar de C-partitie en later bleek behoorlijk wat niet verplaatst te zijn. Dat ben ik dus kwijt. Voordat ik er achter kwam was het al te laat. Of zit dat deel nog ergens verborgen hier of daar??

Lees dit eens door? Misschien dat het lukt om het daar mee te doen. Hier staan er anders nog een paar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan