Formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

janus1janus1

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2005
Ik heb een PC die dusdanig vervuild is dat er geen virusscanner aan helpt. Ik wil deze graag formateren en opnieuw (met virusscanner) inrichten.
Het gaat hier om een DELL dimension.
De gewone opdracht "formateren" rechtermuistoets op volume C: wertk niet.
Ook bij een dos prompt biedt de opdracht format c: geen soelaas.
Via de site van Dell wordt ik ook niet veel wijzer.
Is er misschien iemand die mij hiermee kan helpen?
bvd
Janus

vanaf de c:\ zal het zeker ook niet lukken omdat dat je systeempartitie is. Vanaf daar geef je het commando om zichzelf te formateren. :D

wat voor melding krijg je als je het vanaf de a:\ doet? (diskette dus)
a:\ format c:

Hoe kan een besturingssysteem een schijf wissen waar zijn eigen systeembestand op staan? Dat ga niet werken dus;) Gewoon het Windows cdtje er in en het via de cd doen..

heb je bij die DELL geen recovery cd gehad?zo ja dan ff de eerste cd erin en laten draaien

Dank voor de snelle reacties.
Ik ben inmiddels weer een stukje verder. Met de recoverCD kan ik een herstelconsole uitvoeren van waaruit je schijnbaar kan formateren.
Echter ik wordt daar gevraagd om een Administrator-wachtwoord in te geven. Dit is dus niet hetzelfde als het normale (beheerder) password.
Geen flauw idee hoe ik daar achter kan komen

Ja... zit erin.
maar........Je valt van het ene probleem in het andere
Ik kan zowel vanuit de c: en de d: prompt de opdracht format c: geven. Ik krijg dan keurig de waarschuwing dat alle gegevens verloren gaan. Dan typ je J in en er gebeurd vervolgens niets meer>???

Het is gelukt. Ik moest gewoon windows XP opnieuw installeren, dan gaat hij automatisch formatteren
Bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan