Formatteren CD-RW lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

koldis4

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2011
Berichten
7
Hoi, ik probeerde een schijfje cd-rw te formatteren via Windows Verkenner en dat begint goed maar na 5 of 6 minuten, bij het einde dus wordt dan een soort melding gegeven dat het formatteren niet kan voltooid worden of zoiets en afgebroken. Formatteren van schijfjes heeft men wel niet veel nodig maar het zit wel in Windows en ook in Vista en het zou moeten werken denk ik toch. Sinds de oertijden van de computers is formatteren bekend van in DOS, waarom doet die procedure het dan niet in Vista? Het is wel een meegeleverde ingebouwde laptop Vista die ik gebruik maar ik heb wel een echte Vista schijf beschikbaar.
 
Laatst bewerkt:
je moet cd formatteren met een brandprogramma
wissen is de optie of een speciale format optie binnen brand program
 
hoi, ik ga dat formatteren zeker eens proberen op een andere pc bij een kennis. Ik heb nog geen brander NERO aangeschaft maar ik heb het geprobeerd met mijn brander Ashampoo Burning Studio 10, optie CD-RW, DVD+RW...wissen, snel wissen uitgevinkt en na +/-12' kwam dan toch een melding dat het succesvol voltooid was, die lange tijd komt doordat het eigenlijk om formatteren gaat, neem ik aan (verwarrende naam voor procedure langdurig wissen dat feitelijk formatteren is). Een check gaf 702MB, ok.

De vraag is daarmee dus gedeeltelijk opgelost; waarom geeft Windows Vista verstek voor formatteren van een CD-RW, dat weet ik nog altijd niet; ben benieuwd als Windows7 het wel doet, dat formatteren van een CD-RW? Bedankt voor de tip.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan