Formatteren CD's

• Onderwerp starter Onderwerp starter JRV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JRV

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Hallo,

Van mijn schoonzus heb ik een PC overgenomen. Er zit een CD/DVD in waar ik een probleem mee heb. Ik wil de bestanden die er nog opstaan voor mijn schoonzus op een cd zetten, maar telkens als ik in cd in de la schuif vraagt de PC om de schijf te formatteren. Dit deed hij eerder niet. Het formatteren duurt een half uur per CD, dit is toch wel heel erg lang???

Vraag is hoe kan ik bestanden kopieren zonder de CD te formatteren??

Alvast bedankt,

Ronald

Geen rewritables gebruiken?
Ander brandprogramma?, Nero doet het hier in 2 minuten, of voor een snelformat kiezen?

Geen rewritables gebruiken?
Ander brandprogramma?, Nero doet het hier in 2 minuten, of voor een snelformat kiezen?

Bedankt voor je reactie !!

Ik gebruik Sony cd-rw 700 MB. Maakt het verschil dan als je alleen bestanden (foto's) op cd wilt zetten of je cd-r of cd-rw gebruikt?

En als je een cd hebt geformatteerd, is hij dan ook nog op andere Pc's in te lezen?

Ik had eigenlijk verwacht dat er iets in pc gebeurd was waardoor nu opeens de vraag om te formatteren kwam, mijn schoonzus had daar nooit problemen mee....

Tja, een cd-r hoeft niet geformateerd te worden, nieuwe rw's zijn meestal ook al geformateerd, dus misschien het brandprogramma wat gebruikt wordt?

Overigens kun je een geformateerde cd altijd in een andere PC gebruiken, alleen als er wat op staat is hij te lezen.:)
Maar das logisch hè, vrij naar Johan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan