formatteren dvd-rw schijf volgens computer niet leeg

• Onderwerp starter Onderwerp starter ake
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ake

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2009
Hallo computergenoten
Ik heb een vraag over mijn computer formaterings programma.
Ik heb vista home premium. Als ik een backup wil maken van mijn computer geeft hij aan dat ik een legen schijf moet plaatsen. Wanneer ik mijn dvd-rw schijf formateer en hem daarna wil gebruiken geeft de computer aan dat de schijf niet leeg is terwijl volgens de index niets meer op de schijf staat. Hoe kan ik deze dvd helemaal opschonen?
Alvast bedankt voor jullie expertise. Groetjes Ake

Formatteren is niet nodig (*).
Het backup programma wil een lege schijf en formatteert on the fly tijdens het backuppen. Je krijgt als het goed is ook een waarschuwing dat alle data die er al op staat verloren gaat (alleen rewritable!).

Ook cd's kopiëren of het maken van een audio schijf heeft het niet nodig dat je eerst formatteert. Dat stamt uit de tijd van floppies, en het is nodig na de inbouw van een nieuwe / extra / lege harddisk.

Als ik me goed herinner is dat alleen gewenst als je een open sessie maakt (*)(niet "finalizen" oid aan het eind van een schrijf actie want dan kun je niets meer toevoegen) en de schijf verder gebruikt alsof het een floppy of usb is...

Laatst bewerkt:
sorrie, dat ik zo laat reageer maar het probleem is al opgelost. Bedankt voor jullie meedenken. Ake

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan