formatteren DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

nico200

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
Hallo allen,

Ik wilde vanochtend een iso branden op een DVD met Alcohol 120%. Lukte niet. Vervolgens gebruikte ik Nero. die begon met het formatteren van de DVD voordat hij begon te branden. Toen heb ik geprobeerd de DVD te formatteren vanuit Mijn computer. Nergens was daar een formatteringsmogelijkheid te zien. Toen heb ik het met Dos geprobeerd. Ik kreeg de volgende melding:
"Het type bestandssysteem is RAW. Gebruik de schakeloptie /FS om het bestandssyteem op te geven dat u op dit volume wilt gebruiken."

En nu weet ik het niet meer. Kan iemand helpen? Bij voorbaat dank.

Nico.

Je kan een dvd niet formatteren, je kan een cd ook niet formatteren. Tenzij je er wat aan veranderd. Maar wat wil je nou weten?

Hallo Rimsic,

Waarom kan ik niet branden op een Philips DVD+RW schijfje?

Waarom herkent Alcohol 120% een lege schijfje niet?

wat voor een dvd writer heb je? Kan hij wel + aan? Je hebt namelijk + en - (DVD-R & DVD+R)

Soort Besturingssoftware _NEC DVD+RW ND-1100A
Dat is de DVD burner.

Moet toch lukken???

Een 1100A heeft wat beperkte mogelijkheden, maar... goed nieuws... dit apparaat is de "goedkope" uitvoering van de 1300A. Hardwarematig identiek, dus...

als het een echte NEC is (dus geen OEM!!!!) is hij eenvoudig op te waarderen door hem een beetje te kietelen met wat firmware en voila, je hebt een NEC 1300A. Het resultaat:

Mogelijkheden 1100A:
4.0x DVD+R
2.4x DVD+RW

Mogelijkheden 1300A:
4.0x DVD+R
2.4x DVD+RW
4.0x DVD-R
2.0x DVD-RW

Bovendien is de 1300A een stuk minder kieskeurig met allerlei media.

Firmware voor een update van de 1100A naar 1300A is te verkrijgen op de site van NEC of via www.herrie.org onder "firmware". Kies voor de 1X00 series, en haal de firmware voor de 1300A.

(n.b.: dit is uiteraard op eigen risico....):thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan