Formatteren en opbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0106

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2004
Berichten
70
Hoi,

Mijn PC is gecrashed en naar de maker geweest.
Ze konden hem niet repareren met behoud van data, en dat wou ik en toen was er een tweede optie.
Nu is er een 2e harde schijf bijgezet van 80 GB.
Nu had ik als idee, als ik alles op mijn oude hardeschijf veilig stel wat ik wil veilig stellen en die daarna formatteer dan ben ik weer clean.
Op de nieuwe schijf hebben ze al Xp etc erop gezet dus ik kan opstarten.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken.
Ik heb een 2e PC tot mijn beschikking.Misschien bestanden daar tijdelijk opzetten?
Hoe verbind ik 2 PC's met elkaar.en hoe kan ik mijn oude schijf weer in partitties(?)delen want ik wil een gedeelte voor spelletjes en een ander voor mijn programma's
De nieuwe wil alleen voor alle bestuurprogramma's houden want dan is de kans kleiner op een nieuwe crash denk ik.
Wie heeft een advies.

Groeten Wilma
 
Je kan de Oude HD er even als Slave bij hangen op dezelfde IDE kabel,wel zo makkelijk
 
Hoe bedoel je als slave?
In mijn PC zitten nu 2 HD's de een met XP(nieuwe) de ander(oude) met mijn Data.
Heb je een speciale stekker nodig?
 
Hoe bedoel je als slave?
In mijn PC zitten nu 2 HD's de een met XP(nieuwe) de ander(oude) met mijn Data.
Heb je een speciale stekker nodig?

Dan maak je op de Nieuwe een Directerie aan,en dan de data die je wilt bewaren daar naar toe Kopieeren.
Als dat gedaan is kan je de Oude Formateren,en is die weer schoon
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom wil je die data op een andere PC zetten? die kun je idd op de nieuwe schijf zetten.

Maar als je een systeemcrash hebt gehad, waarbij die schijf niet meer te benaderen was, kun je er nu dan wel opkomen?

Zo ja, waarom zit er nu een nieuwe in?
 
Als je de oude schijf nog aanspreekbaar was geweest dan hadden ze ook een backup kunnen maken.
 
Ja dat hoor ik donderdag allemaal dan kan ik hem ophalen.
Ik hou jullie op de hoogte.

Gr.Wilma:)
 
Ik heb gebeld met paradigit en en de volgende uitleg gekregen.
Mijn computer is gecrashed in zijn besturingprogramma's dus de schijf is niet stuk.
Ik had gevraagd om herstellen met behoud van data.
Ik was nl.bezig een recovery CD te draaien met keuze herstellen met behoud van data en toen ik de HD opnieuw wou opstarten startte hij niet meer op en gaf een fout.
Hun optie was dus een nieuwe HD erbij zetten daar alle besturingprogramma's op zetten.
En dan nu Data op de oude alsnog veilig stellen en daarna de oude HD formatteren.
Deze ga ik dan gebruiken voor alle opslag zoals documenten spellen videobewerking etc.
Ik kan een externe HD usb lenen en dan dacht ik de data overzetten wat ik wil bewaren HD formatteren en dan weer terugzetten.
Ik moet de oude HD wel formatteren want daar zitten dus fouten op.
Maar hoe formatteer je een HD met 3 partitties.
Ik wacht op advies.

Gr.Wilma:eek:
 
Doe gewoon je oude hardeschijf er aan hangen stroom erop en ide aansluiten. op slave.
Zet je jumper op slave en klaar is kees. Opstarten en dan ga je naar deze computer en dan zie je de 2de hardeschijf als f: schijf of een ander station letter. Je kan niet de programma's overzetten naar je andere hardeschijf alleen je fot's/words,exel enz. en muziek.
Hoop voor je dat het gaat lukken suc6 ermee.

Het formateren kun je ook via Schijfbeheer ga naar start>Configuratiescherm>Systeembeheer>computerbeheer>schijfbeheer. En formateer de goede schijven.
Of doe een Ful level Format met Powermax en kies wel de juiste schijf.


Download hier Powermax
http://www.maxtor.com/portal/site/M...oftware Downloads/All Downloads&downloadID=22
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan