formatteren en opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Hallo,

Alg:
-Gebruik momenteel XP Pro GEEN Server Pack !
-Spyware vrij
-BIOS geeft aan dat opstarten eerst gaat via CDrom, dan C en vervolgens diskette

Huidige situatie: zeer trage pc, start langzaam op, programmas ook. Kortom, weinig plezier.

Gewenste situatie: Via CD de XP PRO versie Server Pack 1 te installeren, na formatteren.

Probleem: Heb al diverse keren geprobeerd op te pstarten met de CD erin, maar kom gewoon in windows. Wel wordt de CD automatisch opgestart in windows.

Wie weet raad?

groetjes,

Robin

kijk even in je bios, daar staat bij boot de opstartvolgorde, hier staat waarschijnlijk je harddisk bovenaan. Zet hier je cdrom speler bovenaan en het probleem is opgelost

Bedoel je trouwens service pack? Is het wel een legale versie, normaal zou die gewoon moeten booten?

@Robbert1978

Geplaatst door Robin Hood
-BIOS geeft aan dat opstarten eerst gaat via CDrom, dan C en vervolgens diskette

@Robin Hood. Heb je niet meerdere cdspelers? Anders zou hij in de verkeerde kunnen zitten.

Toch begrijp ik de vraag niet goed.

Je hebt XP en maar je wil service pack 1 instaleren vanaf een CD station ?

Of wil je gewoon alles opnieuw(schoon) instaleren ?

Beste Apoe,

Ik wil alles schonen en dan opnieuw xp pro service pack 1 installeren.

Ik kwam erachter dat ik de cd-rom in mijn brander moest stoppen. PC wordt dan via deze cd opgestart.

Ik had verwacht dat de optie " formatteren" er bij zou staan, maar helaas, dat is niet zo.

Wat moet ik doen om te kunnen formatteren, zodat ik op een schone PC, XP opnieuw kan installeren?

groetjes,

Robin

Laatst bewerkt:
Als je met de xp pro cd opstart en je begint met installeren, dan krijg je na verloop van tijd wel de optie of je wilt formatteren.

SP1 is een aanvulling op de gewone xp versie. SP1 zelf is geen besturing.

Inderdaad,dat is zo,er zal wel een kreet komen dat er al een bestuurings programma opstaat,maar in jou geval moet je die ververvangen.

Lees goed wat er op het menu staat,en ook onderin de balk.

Er staat korte info op waar je makkelijk overheen leest.

Gaat best lukken;succes.

Oh ja;defragmenteer na SP1 !!!
en vergeet niet je blaster patch te instaleren voordat je het internet opgaat,als je dat niet doet wil je niet weten hoe snel dat toeslaat...........

Geplaatst door apoe
en vergeet niet je blaster patch te instaleren voordat je het internet opgaat,als je dat niet doet wil je niet weten hoe snel dat toeslaat...........

Of installeer even een firewall, desnoods die standaard in Windows zit. Ook Sasser ligt op de loer....

Geplaatst door apoe

Blaster Patch wat is het?

ok dus die update beschermt ook tegen het sasser virus?

Geplaatst door krugar
ok dus die update beschermt ook tegen het sasser virus?

Léés jij de berichten die je als antwoorden krijgt eigenlijk wel? Uit mijn vorige bericht plus de links blijkt toch duidelijk dat het om twee verschillende Windows Updates gaat...:8-0:

Jah, ik lees die berichten wel maar, had niet in de gaten dat het over 2 verschillende update's ging :o

Hallo lui,

Bedankt voor jullie hulp! Het is gelukt, ook de update tegen het Sasservirus.

mazzel

Robin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan