formatteren fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winger

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Ik weet dat de hd beschadigd is maar wel er toch graag win98 opzetten, omdat het maar een oud geval is en er toch alleen maar moet op gewerkt worden om te lerenk.
Maar als ik formatteer gaat hij direct herstellen met deze melding.

Trying to recover al location unit.
Kan ik dit niet overslaan en direkt win 98 erop.

Of is er een programmake dat sneller de hd hersteld dan de pc zelf want dit heb ik hem al eens laten doen en dan is hij 2 dagen bezig en is het nog niet hersteld.

Ik wil graag een nieuwe hd kopen maar die zijn niet meer de krijgen, als je mischien weet waar ik ze kan vinden graag.

Dit is ze FUJITSU MHK2060AT_PM mag ook zwaarder zijn.

Ik heb dit ook al bij de laptops staan maar dacht dat het beter bij win989se stond.

die recover duurt geen 2 dagen zulle.
Dat moet toch gebeuren, ik weet niet hoe je dat anders kan omzeilen.
Probeer anders eens met fdisk uittevoeren.

Hey Jean, ik zal dat straks even doen maar ik heb hem nu eens opgestart via de cd win98se en nu is hij aan het formatteren gegaan, dus hoop ik dat hij dit helemaal kan doen en het ziet er uit of dit niet zo lang gaat duren.

Hij (laptop) is wel niet zo snel hoor , toshiba satellite 1640 cdt 6 gb dus.

Tot dan.

Laat die maar rustig zijn gang gaan.
Als er fouten opzitten die hij kan repareren dan doet die dat en dat is beter dan een nieuwe schijf kopen!!

Verdorie ik wordt er niet goed van, altijd maar de bevelen van de pc volgen en hij mij niets terug geven, de zei.....rt.

Het formatteren via win98se cd is maar gegaan tot 20% en toen 2 uur niks meer.

Dan nog maar wat gedaan en de xp home erin, via deze is hij aan het kopieeren van allerlei bestanden begonnen tot hij opnieuw opstart en vraagt of ik via cd op wil starten, ja dus en ik op enter, dus hij weer wa stuurprogramma's enz... gaan instellen, tot hij dit geeft.

Dit gedeelte van setup zorgt ervoor dat Microsoft (r) Windows(r) XP op deze pc kan worden uitgevoerd.
Ikke dus enter omdat ik wil installeren en niet herstellen?
Dan gaat hij controleren of hij deze cd mag gebruiken voor upgrade (die ikzelf aangekocht heb), en dan zegt hij vrolijk dat hij de cd niet kan lezen of de cd-rom niet de geldigen is.
Wat moet dit nu weer.

hallo Jean,

Het is gelukt om er xp home op te zetten nu, alhoewel het formatteren nog maar tot 25% gegaan is.
Toen hij niet verder ging heb ik geprobeerd om er 98 op te zetten maar dat lukte niet omdat hij altijd aangaf dat er een overflow in config.sys was.
Ik dacht dan maar eens met xp proberen en toen hij weer opgaf dat de cd waarschijnlijk niet de goede was en op enter moest klikken om te installeren (wat hij dus niet wou doen) heb ik op F3 gedrukt om af te sluiten en zie hij begon ineens xp te installeren, als je hem maar bang maakt he, maar allee xp home staat er dus op nu.

En omdat ik er nog office op moet krijgen ben ik eens gaan kijken bij deze computer of er nog plaat genoeg was, geeft hij op dat er van de 6 gig nog 4.36 gig over is, ik weet het ook niet meer nu he; volledige schijfgroten 5.58 gb en maar tot 25% geformatteerd, we zien wel.

Ik laat je nog wat weten.

Oke alles staat erop, en ik heb nu nog 2.51 gig over dus da gaat nog voor wat er mee moet gedaan worden.
Nu staat er ook route 66 europa op en dat vraagt meer mb's voor goed te werken daarom wel ik graag 128 mb bijsteken, kan er mij iemand vertellen waar ik dat kan vinden, liefst omgeving antwerpen, turnhout of breda.
Dit is het geheugen dat er bij zou passen of weten jullie nog anderen.

128MB FOR TOSHIBA TECRA 8000(PC100)
128MB MEMORY MODULE FOR TOSHIBA NOTEBOOK. (PA3005U,PA3005U-K)
[Partnr: PA3005U-K PA3005U / Transcend: TS128MT8000]

Dit is ook voor de satellite 1640 cdt bruikbaar zeggen ze.
Goed weekend

Hoi Winger

Ik ben blij dat je pc werkt.
Ik ben van Limburg en ken dus geen enkele zaak in Antwerpen om bijkomend geheugen te kopen.

mvg

Prettige eindejaarsfeesten

Jean

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan