Formatteren hulp nodig..

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepvdz

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2006
Berichten
18
Hallo, mijn PC is nu zo overvol met van alles en er gaat zoveel fout de laatste tijd (dingen niet kunnen installeren of kunnen de-installeren etc) dat ik eigenlijk gewoon alles er af wil hebben en gewoon helemaal opnieuw wil beginnen. Ik heb nu wat site's over formatteren bezocht maar ik snap er werkelijk geen ene f**k van. Ik heb nu mijn belangrijke documenten, mp3's e.d gebrand op 2 DVD's. Maar nu lees ik weer dingen over partities waar ik totaal niets van begrijp, ook schijnt het zo te zijn dat al je drivers van je videocard en geluidskaart e.d weg zijn na een formatatie..

Ik wil eigenlijk gewoon alles er af hebben maar wel de programma's zoals Works/IE/Powerpoint en de hele boel behouden en natuurlijk de benodigde drivers, eigenlijk terug naar de fabrieksinstellingen. Ik heb als enigste een Medion Product Recovery CD-Rom. Probleem opgelost zou je denken maar ik las net op de site van Medion dat ik nog een 'Application & Support CD' bij de aankoop zou moeten hebben gekregen maar die heb ik dus niet. Met de 'Application & Support CD' kan je je PC dus terug zetten naar je originele instellingen, je fabrieksinstellingen. En de CD-rom die ik heb schijnt voor ervaren gebruikers te zijn..


Ik snap er gewoon helemaal niets meer van.. Wat kan ik nou het beste doen? Help? :(
 
Laatst bewerkt:
je drivers zijn weg idd.
Je software IE, etc. zit standaard bij de installatie, alleen word niet. Dat moet je appart gewoon installeren netzoals je andere software.

Partities is heel simpel. Je stopt de cd erin, en je volgt de aanwijzingen.
Drivers kan je gewoon op internet vinden, en vaak krijg je er wel cd's bij en daar staan ze wel op.
 
HOE ALLES eraf halen??????????????????????
winxp met één partitie waar alles op staat:evil: :eek: :mad: :p :love:
 
azer zei:
HOE ALLES eraf halen??????????????????????
winxp met één partitie waar alles op staat:evil: :eek: :mad: :p :love:

Ja ik bedoel gewoon alles wat ik er zeg maar op heb gezet, niet mijn drivers e.d Moet ik dan een partitie aanmaken speciaal voor de drivers?
 
Alle drivers vind je op de site van Medion of van de makers van de diverse onderdelen, Via chipsetdrivers op de site van Via, b.v.

Ook heeft de XP cd de meeste drivers al, alleen vaak de drivers voor andere merken dan Intel niet, vandaar dat het wel eens Wintel wordt genoemd.
 
Als je je harde schijf gaat formatteren is alles eraf, ook je drivers en programmatuur.
De harde schijf is dan echt leeg.
Dan moet je dus alles opnieuw installeren. De juiste drivers kun je bij de fabrikant van je computer vinden. Van de overige software heb je natuurlijk de originele CD's. Er is tegenwoordig niemand meer die dingen illegaal op zijn pc zet.:rolleyes:

Als je je drivers en programmatuur niet opnieuw wilt installeren moet je gewoon je harde schijf niet formatteren, maar alles wat er niet op thuis hoort met de hand verwijderen. Dat is een behoorlijk tijdrovend proces en de praktijk leert dat je nooit alles eraf krijgt.

Succes.
 
Bartuls zei:
Als je je harde schijf gaat formatteren is alles eraf, ook je drivers en programmatuur.
De harde schijf is dan echt leeg.
Dan moet je dus alles opnieuw installeren. De juiste drivers kun je bij de fabrikant van je computer vinden. Van de overige software heb je natuurlijk de originele CD's. Er is tegenwoordig niemand meer die dingen illegaal op zijn pc zet.:rolleyes:

Als je je drivers en programmatuur niet opnieuw wilt installeren moet je gewoon je harde schijf niet formatteren, maar alles wat er niet op thuis hoort met de hand verwijderen. Dat is een behoorlijk tijdrovend proces en de praktijk leert dat je nooit alles eraf krijgt.

Succes.

Nou lekker is dat want van Works bijv. heb ik echt geen CD gekregen.. :O Nouwja daar vind ik misschien wel een oplossing voor.. :D Maar ik weet ondertussen dat ik de map Driver en Tools van mijn D schijf even op een DVD moet branden aangezien daar alle drivers in zitten, en die moet ik dan installeren en natuurlijk programma's zoals Works e.d

Maar dat is opzich toch niet zoveel werk? Of vergis ik mij daar in?
 
deze vraag ben ik al heel vaak tegen gekomen hier doe ik een slotje op.
 
En weer open aangezien joepvdz niet kan helpen dat azer inbreekt in zijn vraag
 
Afhankelijk van hoeveel software of je er op wilt zetten kost het je een paar uurtjes, mits je de goede drivers hebt.
Vaak zijn de meegeleverde drivers niet de juiste.
Meestal zit er een stickertje met een Service Tag op een pc. Met behulp van de Service Tag kun je op de site van de fabrikant de juiste software downloaden. Vaak kun je ook de bij de pc geleverde programma's downloaden.
Voordat je gaat formatteren zou ik dat zeker even doen.
 
Even een post van mij van een ander forum:



http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1059007

Wat er in de laatste reacties staat heb ik ook. Zo zijn mijn partities:

C: Windows
D: Backup
E: Recovery

Ik heb een aantal files staan: 'FACTORY.002' t/m .004 en 'FACTORY.PQI'

Elk zo'n 670 MB groot, iemand zei dat het een in stukken opgedeelde image is maar meestal staat echter het programma'tje om die image terug te zetten er ook bij, volgens mij is dat bij mij niet het geval.. Iemand enig idee hoe dat programma'tje dan zou moeten heten?

Edit: Als ik ze mount in Daemon tools krijg ik geen error maar er gebeurt ook niets, als ik via deze computer op de CD's klik krijg ik een melding dat de schijven mogelijk beschadigt zijn of dat ze in een indeling zijn die niet compitabel is met Windows..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan