Formatteren icm recovery-cd

• Onderwerp starter Onderwerp starter rr66
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rr66

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2005
Ik wil een pc die echt MEGAtraag is geworden helemaal in originele staat herstellen. Er is een recovery-cd bijgeleverd, en als ik die gebruik zie ik helemaal geen verschil. Alle bestanden staan er nog op en de pc is nog net zo traag. Hoe krijg ik hem weer helemaal schoon?

Een recovery CD van XP? Zoiets ken ik niet bij XP. Of is het misschien een echte installatieCD? Dan moet je zorgen dat ie in het BIOS vooraan staat bij de bootvolgorde. En bij het begin van de installatie de partitie weggooien en een nieuwe partitie aanmaken/formatteren.

Een recovery CD van XP? Zoiets ken ik niet bij XP. Of is het misschien een echte installatieCD? Dan moet je zorgen dat ie in het BIOS vooraan staat bij de bootvolgorde. En bij het begin van de installatie de partitie weggooien en een nieuwe partitie aanmaken/formatteren.

Afhankelijk v.d. fabrikant v.d. pc/laptop werden er wel degelijk recovery cd('s) bijgeleverd evt. met een extra cd met drivers. (ook met XP)

Nee omdat we nog te weinig info hebben, heo oud is je pc,merk/type,hoe groot is de schijf,hoeveel vrije schijfruimte enz,hoeveel RAM heb je dat is allemaal info wat er toe doet.

Nee omdat we nog te weinig info hebben, heo oud is je pc,merk/type,hoe groot is de schijf,hoeveel vrije schijfruimte enz,hoeveel RAM heb je dat is allemaal info wat er toe doet.

Okee, snap ik. Maar waar het mij om gaat is, dat wanneer ik de pc opstart me de recovery-cd, ik dan als resultaat wil zien dat de pc weer in z'n oiginele configuratie is. Of dat iemand mij kan vertellen dat ik misschien een bepaalde toets-combinatie moet indrukken ofzo, zodat de schijf geformatteerd wordt.

De pc is van m'n schoonvader, dus ik weet het fijne er niet van. Volgens mij een P-IV met niet meer dan 1 á 2 gig intern en XP en zo'n 3 of 4 jaar oud (schat ik).

Om de pc van cd te laten opstarten is meestal het indrukken van een bepaalde toets nodig (meestal F10) maar dat kan ook een andere zijn,tijdens opstarten wordt in het bootscherm info getoond,onderaan het scherm daar staat de toets meestal aangegeven,anders moet je in het BIOS de bootvolgorde veranderen (je cd/dvd station als eerste zetten) ook daar is weer een toets voor die per pc verschilt (F2 of DEL) oof een andere.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan