Formatteren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbastiaa

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2000
Beste Helpmij desk,

Door allerlei omstandigheden heb ik besloten mijn pc te formatteren en met een schone lei te beginnen. Van de relevante software heb ik ondertussen een back-up gemaakt.

Echter het formatteren lukt niet, omdat er nog steeds Windows elementen actief zijn.

Hoe kan ik Windows omzeilen, zodat ik kan formatteren?

Alvast dank.

Peter

bootdisk downloaden van bootdisk.com (minimaal WIN98 SE ! met cd ondersteuning)

Deze files op een floppie schrijven in hier je pc mee opstarten.

dan commando FORMAT X: (X = drivenummer)

grtz Guido

Laatst bewerkt:
CD in de lezen steken en de BIOS aanpassen zodat "the first boot device" op CD staat.

Dan gewoon kiezen om windows te installeren op een partitie en voor hij begint zal hij vragen of hij moet formatteren en hoe (FAT32 of NTFS).

Geplaatst door beemer_fan
CD in de lezen steken en de BIOS aanpassen zodat "the first boot device" op CD staat.

Dan gewoon kiezen om windows te installeren op een partitie en voor hij begint zal hij vragen of hij moet formatteren en hoe (FAT32 of NTFS).

En dat gaat dus niet lukken!

Het bericht staat in windows ME. Die is niet bootable vanaf CD.

grtz Guido

formateren vanuit windows primar part gaat niet daar staat je windows .download bootdisk op bootdisk.com floppie maken en pc opstarten met bootflop.
kiezen voor opstarten met cd rom ondersteuning.
vanuit a:/ type FORMAT C: en enter.
dan na format win cd erin en vanuit a: gewoon setup typen

papagaaien.jpg

Volgens mij had ik dat ook al uitgevonden :D

Laatst bewerkt:
is niet boos bedoeld hoor. Maar ik lees inderdaad vaak dezelfde antwoorden in een topic.

Moest er zelf wel om lachen.

Geplaatst door globe

grtz Guido

Wat? Hebben ze dat ook eruit gelaten bij ME?? Ja watte, ze hebben toen echt wel geprobeerd een zo slecht mogelijk besturingssysteem te maken heb ik den indruk. Ik het op mijn PC gehad toen ik hem aankocht. 2 weken, en ik was die prul zo beu dat ik het eraf geflikkerd heb en de CD weggegooid. Ik heb er gelukkig voor de rest nooit meer mee moeten werken. ;)

Ja Globe, ik moet soms ook om lachen. Soms zijn klein verschillen in de antwoorden.
Waar ik me wel aan erger (soms) zijn de onduidelijke reacties en mijn broek zakt af als iemand (zogenaamd) correct wil zijn en zeurt over: mag dat wel op het forum? Om vervolgens zelf een PB te sturen met “tips”.
Dan denk ik:………
Of dat gezeur: OOOhhh dat?? Dat is 10x niets... terwijl men vraagt dat niet= wat vind je van?
(no hard feelings, "girls"!) :D :D :D

Geplaatst door globe

grtz Guido

Dat ligt er dus helemaal aan welke installatie VERSIE je hebt van ME, die ik hier heb liggen is gewoon bootable.

Geplaatst door maestro12

Dat ligt er dus helemaal aan welke installatie VERSIE je hebt van ME, die ik hier heb liggen is gewoon bootable.

Ik begrijp het ook niet meer, wat is de probleem?
Mijn WinME is ook een bootable.
Het is alles zo eenvoudig: Start/Instellingen/Configuratiescherm/Software daarna tabje: Opstartdiskette en op een (liefts nieuwe) floppy een goede boot floppy maken.
PC uit zetten, floppy erin, PC aan en formatteren.
Vervolgens van CD WinME erop.

Falco

format c: op windows ME vervolg

OK, dank allen.

De volgende uitdaging is nu dat Dos om een of andere reden de opdracht format c: niet meer kent.

Hij zegt opdracht of bestandsnaam onjuist.

Nog suggesties?

Heb je daadwerkelijk de pc opgestart met een bootdiskette/cd-rom. Als je namelijk de melding krijgt dat er nog windows onderdelen actief zijn dan heb je dat dus niet gedaan maar zit je in een dos-BOX en dan kan het inderdaad niet.
Zorg er dus voor dat in de bios staat aangegeven dat de pc moet booten van diskette of cd-rom en voor vanuit daar kan je gewoon formatteren.
Zolang je eerst windows blijft opstarten zal het nooit gaan werken.

Geplaatst door maestro12

sorry...... :o:o:o

Heb hier inderdaad de upgrade liggen..

Maar die is dan ook ECHT niet bootable...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan