formatteren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wtange

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2007
Hallo,

1. Ik wil mijn c: formatten maar als ik boot met mijn cd rom loopt ie er gewoon overheen, alsof er geen cd rom inzit en in dos lukt het me ook niet; zijn er nog andere truukjes?

2. Ik heb een c: en een d: partitie, hoe kan ik deze weer doen samensmelten tot één grote c: ?

Alvast vriendelijk bedankt!

Wies

1. je opstartvolgorde veranderen in de BIOS (boot sequence)

2. met partition magic, de standaard xp cd-rom, er zijn tig mogelijkheden voor

ik leg hier die van de xp cd wel uit:

1. start van de xp cd op (als dat niet lukt zie hierboven)
2. kies voor xp installeren
3. druk op f8
4. ga op c:\ staan en geef een ''delete''
5. doe dit hetzelfde met d:\
6. ga nu op de harde schijf staan (met ''onbekend'' erachter)
7. kijk onder in beeld en klik op de toets die staat bij ''partitie maken''
8. tik de grootte in (hij geeft standaard de hele schijf)
9. start opnieuw op en de partities zijn gemaakt!

PS: heb om de stappen te laten zien speciaal voor jou virtual pc geinstalleerd!

Zo ingewikkeld hoeft het allemaal niet eens met de XP cd.

gewoon opstarten vanaf de CD, kiezen voor Windows installeren, je krijgt dan automatisch de mogelijkheid om alle bestaande partities te verwijderen, een nieuwe partitie aanmaken en te formatteren.
Zijn echt geen F toetsen, del toetsen en opnieuw opstarten voor nodig!

Zo ingewikkeld hoeft het allemaal niet eens met de XP cd.

gewoon opstarten vanaf de CD, kiezen voor Windows installeren, je krijgt dan automatisch de mogelijkheid om alle bestaande partities te verwijderen, een nieuwe partitie aanmaken en te formatteren.
Zijn echt geen F toetsen, del toetsen en opnieuw opstarten voor nodig!

F8 voor ''ik ga akkoord''

en dat opnieuw opstarten is dat hij verder kan gaan met wat ie wil doen

Hey allen,

Alvast bedankt voor de moeite,

Het is moederdag in Belgie en ik zit achter een eettafel nu ipv een pc... maar ik zal proberen en zal zeker iets laten horen.

Nogmaals dikke tnx!

zucht...

Ik heb eerst de bootvolgorde veranderd, maar ik zag nergens staan om te formatteren, ben ik blind aan het worden of zo?

Dan eb ik een bootdisk gemaakt; ik boot ermee, deze staat in a:
als ik wil switchen naar c: dan zegt ie "invalid drive specification"

Radeloos wordt een mens daarvan :-(

Ik heb eerst de bootvolgorde veranderd, maar ik zag nergens staan om te formatteren,
Lees je eigen post eens terug,moeten we hier uit opmaken dat je in het bios hebt gekeken naar de mogelijkheid om te formatteren.
Een beetje meer moeite,om precies aan te geven wat je nu aan het proberen bent,is wel zo beleefd en kunnen forumleden je ook beter helpen ;)

Misschien na het deleten van de partities,zoals eerder aangegeven door Dillondarko,die overigens wel de moeite neemt iets stap voor stap uit te leggen,eerst weer een partitie aanmaken?

Greetz

Hallo allemaal,

Sorry voor mijn sumiere uitleg :)

Ik heb het ondertussen gevonden maar ik heb gekozen voor een quick format ; zou het kunnen dat daardoor de pc nog steeds heel traag opstart? Wat is eigenlijk het verschil tussen de twee (quick-full)

Nogmaals dank voor de gedetailleerde uitleg!!

Mvg,

Wies

Hallo allemaal,

Sorry voor mijn sumiere uitleg :)

Ik heb het ondertussen gevonden maar ik heb gekozen voor een quick format ; zou het kunnen dat daardoor de pc nog steeds heel traag opstart? Wat is eigenlijk het verschil tussen de twee (quick-full)

Nogmaals dank voor de gedetailleerde uitleg!!

Mvg,

Wies

Het verschil tussen een Quick en Full fomat wordt hier toegelicht.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649273#hddwissen

Dat de PC zo traag opstart kan veel oorzaken hebben.Teveel (zelf geïnstalleerde)programma's die mee opstarten,maar dit lijkt mij een "verse" installatie toe.

Koppel eens alles af wat je niet nodig hebt en alle kaarten,behalve de videokaart,eruit,ook de netwerkkkaart.

Als dit verschil maakt,dan een voor een iets bijplaatsen totdat je de boosdoener hebt.

Werkt dit ook niet,dan kun je de schijf eens testen met een diagnosetool die bij het merk schijf hoort en\of een Full format toepassen.

http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan