Formatteren mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkool83

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Hallo,

Ik heb hier een CD-Rom met Windows XP Pro SP2. Ik heb zelf nog nooit geformatteerd, maar ik weet zeker dat ik het goed doe. Toch gaat er iets fout.

Wanneer ik in de bios ga, en instel dat mijn PC vanaf de CD-Rom opstart, komt er in beeld: 'Wilt u uw PC vanaf de CD-Rom opstarten?' (of iets dergelijks). Dan heb ik een aantal seconde om een toets op mijn keyboard in te drukken, waarna simpelweg mijn huidige Windows XP weer opstart vanaf de harde schijf.

Wanneer ik de bios inga en instel dat mijn PC vanaf mijn CD-rom driver moet opstarten, en de rest van de opties disable, start mijn PC alsnog op via de harde schijf.

Doe ik iets fout, of is het mijn PC? Wie kan mij verder helpen?

Alvast bedankt,

Patrick

Indien je meerder cd/dvd drives hebt, probeer de andere, degene die master is.

formatteren mislukt.

Hallo.

even een vraah wat voor toetsenbord heb je een usb of ps2.
Als je een usb toetsenbord hebt lukt dit niet omdat de usbpoort nog niet is geinstalleerd.
Dus even een ps2 toetsenbord erop en dan zal het wel lukken.

Groeten Cees.

Hallo.

even een vraah wat voor toetsenbord heb je een usb of ps2.
Als je een usb toetsenbord hebt lukt dit niet omdat de usbpoort nog niet is geinstalleerd.
Dus even een ps2 toetsenbord erop en dan zal het wel lukken.

Groeten Cees.

Een usb toetsenbord inderdaad. Ik zal even proberen wat er gebeurt als ik jou raad opvolg. Alvast bedankt.

Die optie had ik niet gegeven, daar je wel in de bios de bootsequence kon veranderen.:confused:

Probeer maar eens om met de zes floppys van Windows XP Pro op te starten, ( deze floppys vindt je bij: www.microsoft.com . Zo ziet jij of de problemen aan jouw CDROM zelf liggen. De eerste opstarte secuentie vanuit de Drive (A) regelt je wel in den BIOS

de volgende stappen helpen je zeker,,,

1. Op de eerste venster klik op ENTER
2. Nu op F8 klikken
3. Nu op de letter “D” klikken om de Partitie van de harde schijf te verwijderen en ENTER
4. Nu op de letter “L” klikken (de gegevens van de harde schijf gaan hier verloren) en ENTER
5. In deze stap, kies je de manier om hoe je de Partitie wilt formatteren ( NTFS of FAT32) en ENTER
6. (**Belangrijk**): Als je de opstarte floppy’s gebruikt, moet je nu de laatst floppy vanuit de drive (A) uithalen !!
7. De partitie zal nu geformatteerd worden. ( het proces gaat tot 100%)
8. Na te formatteren de SETUP begint nu de bestanden in de harde schijf te kopiëren ( het proces gaat tot 100%)
9. Na dat de bestanden worden in gekopieerd, zal de computer herstarten !!
10. Na herstarten worden de instellingen van Windows XP vast gesteld

► Windows XP PRO Full Schone Installatie Tutorial in het nederlands, met screenshots op: Bron: members.home.nl:
http://members.home.nl/wout.grotenhuis/WinXP.html

Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor zijn aangeboden hulp. Achteraf lag het inderdaad aan mijn keyboard aansluiting, hardstikke bedankt japie57. De rest natuurlijk ook hardstikke bedankt.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan