formatteren raw externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes72

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Ik heb twee externe harde schrijven volledig gewist. Ze zijn nu RAW dus. Als ik ze weer goed wil laten functioneren in ntfs, is snel formatteren dan voldoende? Of moet ik ze volledig formatteren?

Ik wilde de schijven volledig wissen (overschrijven dus!), want ik heb ze over, dus ze gaan naar iemand anders. Als je alleen formatteert schijnt dat niet voldoende te zijn als je niet wilt dat gegevens nog op de een of andere manier terug te halen zijn. Vandaar dat ik ze volledig gewist heb. Ik had wel al gezien dat met snel formatteren daarna het ntfs systeem weer hersteld wordt. Maar ik wist niet of dat voldoende is om de schijven weer goed te laten functioneren. Maar dit is dus wel het geval begrijp ik?!

Laatst bewerkt:
Dat heb ik dus al gedaan! (Alleen heb ik niet killdisk gebruikt, maar ccleaner.) Mijn vraag is of ik nu volledig moet formatteren om de schijf weer een goed functioneren NTFS systeem te geven, of dat snel formatteren daarvoor voldoende is.

Ok, even aanmelden als (een) Beheerder, & typ in Uitvoeren...: diskmgmt.msc

Selecteer daar de schijf, RechterMuisKlik & klik Nieuwe partitie, maak de partitie, tegelijk of daarna kan je zowel schijfletter toekennen als formatteren.

Wissen betekent alles op de schijf op 0 zetten, daarmee is alles weg, dus rauw (RAW).
Snelle formattering schrijft alleen een nieuwe partitietabel (MBR), volledige formattering schrijft zowel de partitietabel als ook de partitie met nullen.

Dank jullie wel! Ik weet nu wat ik moet doen!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan