formatteren via bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

granitk7

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
(Ik weet niet zeker of ik dit onderwerp hier moet plaatsen) Kan ik m'n laptop (toshiba) formatteren via de bios hij kan niet opstarten in windows

Is het mogelijk dat de harde schijf versleten is?
In dat geval heb je een nieuwe harde schijf nodig.
(Heb ik ook wel eens gehad, hij kan dan inderdaad Windows niet opstarten.)

Niet direct via de bios, maar wel via een F knop.
Als je een originele installatie hebt, met een recovery partitie, kun je windows er opnieuw opzetten.
Welke F knop het is weet ik niet, ik heb een andere laptop.
Zou je eens op Toshiba website moeten kijken.

Vermeld welke meldingen je krijgt bij het opstarten.

Je kunt via de installatie dvd de boel formateren.

Je kunt ook eerst een UBCD freubelen en daarmee opstarten om de schijf te controleren.

Wil je wel formateren?
Met een opstartcd ( even je besturingssysteem vermelden) kan je opstartproblemen verhelpen.

Als je formateert moet je alles weer opnieuw installeren en updaten en ben je als je geen backup maakt alles kwijt.
Als je via een F?? ook, want dan breng je de laptp terug naar de fabrieksstatus.

Het snelste zou een installatieschijf/herstelschijf werken als je hiermee de opstartproblemen kan laten herstellen.

Vermeld dus even welk besturingssysteem je hebt ( en ook terug wilt), of je installatiedvd/herstelschijf hebt en wat je precies wilt.

ik denk dat ik een bootdiks nodig heb maar waar kan ik die vandaan halen ik heb een windows 7 installatie cd naast me zitten en ik heb denk ik geen windows recovery partitie

Ik heb hem in de windows 7 installatie cd weten te brengen maar hij laadt ontzettend langzaam moet ik nu voor een normale of een geavanceerde upgrade kiezen en ik zie ook dat er 3 partities op staan

Laatst bewerkt:
Begin eerst eens met te antwoorden.
Welk besturingssysteem staat er nu op en welke laptop is het?

Wat wil je precies en als je van besturingssysteem wil veranderen is deze dan geschikt voor dat systeem?
Wil je dan de hele schijf formateren?
In dat geval ben je ook evt. verborgen partities kwijt o.a. die met het image met de fabrieksinstellingen.

Ik denk dat zoals Zoefff zecht beter is , om eerst te zien wat er precies mis is.
"Waarom start je Windows niet op"
"..."

Daarna kan je overgaan tot het eventueel oplossen van dit probleem (format/reinstall)

Aangezien je Windows zou herinstalleren zal je een Windows Installatie CD (en key) of recovery partition nodig hebben.
"Heb je een windows cd? " indien nee "Heb je een windows recovery paritie? "
Vanuit de installatie kan je formateren.

gr,
Maxim

Ik heb heg al opgelost was niet mijn pc maar die van iemand anders hij zei dat hij hem tegen de tafel had aangeslagen en toen starte Windows oppeens niet meer vraag me niet hoe ik was ook in de Windows recovery maar die starte steeds opnieuw op en toen bootte ik maar gewoon in de windows installatie cd en herinstalleerde ik alles toch bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan