formatteren voor gebruik in andere pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Hallo,

Kun je een harde schijf formatteren in de ene pc om hem dan in een andere pc te gebruiken, of werkt dat niet?
grts.,

Henk sr

Dus gewoon via schijfbeheer initialiseren en dan idelen in b.v. patitie c: 40 en D:60 en E: 200
En is dan bruikbaar in lege pc om dan windows er op te zetten????

grts.,

henk sr

ja

maar je kunt tijdens het windows opzetten in die lege pc natuurlijk ook formateren.

tenzij het een schijf is die je bijv doorverkoopt ofzo dan wil je hem natuurlijk leeg hebben.

he Frank hij geeft een F aan als eerste partitie. Kan ik dat in die andere pc dan wijzigen in C: ???
henk sr

Die andere pc zag die scijf niet dus heb ik hem in deze pc gehangen om te formateren.

volgens mij als jij hem nu dus formateerd dan in nieuwe pc hangt kun je hem weer indelen en benoemen.

een medehelpmijer voor bevestiging??
somebody correct me if i'm wrong

ga ik dus gewoon proberen
Bedankt.

grts.,
henk sr

zal nog wel een bevestiging komen.

je hebt hem nu als tweede schijf in je huidige pc zitten?
daarom zal ie een F aan geven

Hallo,

Kun je een harde schijf formatteren in de ene pc om hem dan in een andere pc te gebruiken, of werkt dat niet?
grts.,

Henk sr

Dit kan helemaal niet, hij installeerd dan het moederbord etc. van de andere pc

Dit kan helemaal niet, hij installeerd dan het moederbord etc. van de andere pc
Dat moet je eens uitleggen? Waar haalt íe die informatie vandaan dan (op een lege geformatteerde schijf)?

volgens mij als jij hem nu dus formateerd dan in nieuwe pc hangt kun je hem weer indelen en benoemen.
Dat mag m.i. idd. geen enkel probleem opleveren. Met name de eerder genoemde opmerking over het formatteren tijdens de setup van Windows lijkt mij wel een aardige.
Vergeet vooral niet om de jumpers op die schijf op master te zetten als je 'm in die andere pc hangt.

Laatst bewerkt:
jullie zeggen dus dat je in je eigen pc niet kunt formateren
en dan in andere pc hangen??

nu rijzen mij de vragen???
dus als ik een harde schijf wil doorverkopen kan ik hem niet eens zelf leeg halen.

wel toch!!!!

Laatst bewerkt:
Huh? Ik zeg juist dat het wel kan...............

ja jij wel en zeg dat ook maar robinson begint over installeren en das wat anders.
dat dat niet kan dan dat weet ik wel.

op een ander bord is dus nieuwe install

kort gezegd :ik zat dus goed

sorry voor het ongemak, ik dacht dat je hem in een ander systeem wilde formateren en opnieuw installeren, maar puppie en Frankwannet hebben gelijk!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan