Formatteren, welke actie ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander Hooftman

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Ik wil mijn C schijf formatteren zodat ik een schone installatie kan uitvoeren.
Nu heb ik ergens gezien dat je de opdracht "Format C: of Format C: /u" of iets dergelijks kan ingeven.
Ik wil dus echt alles van C hebben zodat ik Windows opnieuw kan installeren.
Welke opdracht moet ik doen en waarom??

Je kan ook met de installatiecd formatteren als je hiermee opstart, dan kan je na dit proces meteen door met installeren. (onder voorbehoud met de Home versie, die mist nogal eens wat)

Geplaatst door caveman
Je kan ook met de installatiecd formatteren als je hiermee opstart, dan kan je na dit proces meteen door met installeren. (onder voorbehoud met de Home versie, die mist nogal eens wat)

Nee dat kan ik niet. Mijn XP Home was bij de PC geleverd en daar staat geen mogelijkheid bij om te formatteren.
Even voor de duidelijkheid, ik weet wel hoe ik moet formatteren maar ik vroeg me zo af wat het verschil is tussen Format C: en Format C: /u.

Ik zag toevallig dat je antwoord bij het berichtje 'partitie formateren' staat, ingezonden door Peelduiker

Groetjes,
Alexander

Geplaatst door Alexander
Ik zag toevallig dat je antwoord bij het berichtje 'partitie formateren' staat, ingezonden door Peelduiker

Groetjes,
Alexander

Laat je niet weerhouden je antwoord toe te lichten

Als je via een opstartfloppy(win98) wilt formateren.
Dan kan je deze opties achter format C: gebruiken.
Wat Info.

Er zijn verschillende opties om Windows te formatteren hier volgen er een paar.

achter C: kan je wat opties toevoegen zoals :

/u dit staat voor onherstelbaar formatteren je weet zeker dat ook echt alles weg is van je HD.

/q dit staat voor quick (snel) formatteren.

/v: achter de / v met dubbele punt kunt u een naam typen b.v Windows na het formatteren

zal automatische deze naam aangemaakt worden.
Bron; http://go.to/wintips
Hier staan nog meer tips ook voor WinXP.:)

De meeste PC's met Windows XP voorgeïnstalleerd zullen op een NTFS partitie staan. En dan kun je niet zomaar formatteren. Is veel eenvoudiger om met de (hopelijk) bijgeleverde WinXP CDROM te booten, in het partitiescherm de partitie te verwijderen (met D) en dan een nieuwe partitie aan te maken (met C). De nieuwe partitie wordt dan automatisch geformatteerd (kies NTFS snel).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan