formatteren WindowsXPO

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fredy1

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2001
Ik wil mijn laptop met daarop WindowsXP Home formatteren. Als ik opstart met de WindowsXP cd krijg ik wel de optie om te sinstalleren of te herstellen, maar ik zie nergens de optie fomatteren. Ik heb WindowsXP al een keer er overheengezet, maar het gevolg is dat ik 5 gig. ruimte van de harde schijf mis. Niet echt mis, maar in plaats van de 4 gig. aan bestanden die er opstonden, staan er na het er overheenzetten van Xp ineens ruim 9 gig. op. Hoe kan ik nu wel een schone installatie doen???

Met de optie installeren zal gevraagd worden of je de installatie wilt doen met of zonder behoud van data en in welk formaat je wilt installeren NTFS of FAT32, dat moet geen probleem opleveren, gewoon kiezen voor formateren en nieuwe installatie.

Je kunt met een opstartdisk toch gewoon formatteren? (of je moet ntfs hebben)
Anders staat er op de cdrom ( heel goed lezen) een optie om te formatte, ik geloof dat je dan op de L moet drukken.
Na dat je gezegt hebt op welke partitie je hem wilt hebben en hoe ( fat-fat snel / of ntfs.

suc6

p.s goed lezen staat er echt.

Hallo, heel hartelijk bedankt voor jullie snelle antwoorden. Ik had de vraag iets te snel gesteld, want intussen is het mij al gelukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan