Formatteren zonder CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

mama6

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2009
Hoi,

Twee jaar geleden kocht ik me een dell laptop [inspiron 6400]. Nu zou ik haar graag in kooptoestand krijgen. Het probleem is dat er bij de aankoop geen "opstart of format CDrom" bij was. Nu vraag ik me af of ik zonder zo'n CD een format kan doen? (via rechtermuisknop heb ik dit gedaan voor men D schijf, de C schijf waar het besturingsysteem opstaat durf ik echter niet formatteren).

Graag wat hulp,

ALvast bedankt

Natuurlijk kan je formatteren maar dan ben je alles kwijt en zou je je besturingssysteem er opnieuw op moeten zetten.
Heb je wel een CD van je besturingssysteem dan?
En is het niet zo bij Dell dat je een recovery CD kan maken?

Ik heb slechts één cd gekregen bij aankoop; 'Microsoft Works' maar hier ben ik dus niet veel mee.

Van die recovery cd maken bij Dell weet ik niets. Ik ben op't internet op zoek aan't gaan om zelf een recovery cd te maken maar dit ziet er ingewikkeld uit. Allé ik bots op verschillende en soms verwarrende informatie.

ik heb op CTRL F11 gedrukt voor windows opstarte...

nu zit ik met een groot probleem :shocked:

ik heb een zwart scherm waar op komt:

PBR 3...DONE verder gebeurd er niets, ik kan windows ook op geen enkele manier meer opstarten

iemand enig idee wat er aan de hand is??

Ok, via een kennis kwam ik aan een CD'tje en heb ik mijn pc kunnen formatteren. Uiteindelijk zijn mijn problemen dus opgelost, zij het wel op een andere manier dan ik gepland had :)

Bedankt voor alle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan