Formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoQ

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2003
Berichten
6
Hallow Hallow

Ik zit met een probleem. Ik ben van plan mijn C-schijf te formatteren. Nou heb ik al begrepen dat dit niet met een opstartdiskette kan vanwege NTFS. Nou zou het moeten lukken met het opnieuw installeren van Windows XP. Dit heb ik geprobeerd alleen er is alleen maar een probleem bij gekomen: Windows XP staat nu zowel op de C-schijf als op de D-Schijf waar enkele back-up bestanden op staan. Hoe kan ik mijn gehele C-schijf formatteren zonder opstartdiskette en windows cd.

Wie kan mij hierbij helpen.
Bvd Rob
 
Ik heb deze site al uitgebreid bekeken en toen ik er echt niet meer uit kwam heb ik hier een bericht geplaatst. Met het opnieuw installeren ben ik geen enkele keer de mogelijkheid tegengekomen om de C-schijf te formatteren. Ik heb wel windows XP opnieuw geïnstalleerd maar de C-schijf is intact gebleven
 
Als je boot vanaf de CD-rom van XP krijg je de optie om de schijf eerst te formatteren. Als je rustig de aanwijzingen leest (dus niet automatisch doorklikt) kom je deze optie vanzelf tegen.
 
Mij is het wel gelukt

Ik heb hetzelfde probleem gehad maar ben er via helpmij uit gekomen en wel op de volgende manier.

Wanneer je tijdens het opstarten op enig moment de vraag "opstarten via cd-rom" (dit was maar een fractie van een seconden) kreeg direct een toest indrukte starte er een ander opstartscherm op. Hier kreeg ik wel de mogelijkheid opnieuw te formateren en te installeren. Dit heb ik dus gedaan en nu met succes.

Je kunt dan dus C of de wat je maar wil formateren.

succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan