Formatteren...

Status
Niet open voor verdere reacties.

_Enemico_

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2002
M`n pc was helemaal aan de flip dus ik dacht kom, ff formatteren... Niet dus, met cd en diskette doet ie niets....

Hij start gewoon op, ik kom in het welkom scherm en kan gewoon op een account terwijl ik toch echt alles eraf wil gooien...

Ik word echt HELEMAAL moe van deze pc....:mad:

Staat in de Bios de HD als eerste in de boot sequence.

Zet de diskette of cd als eerste.

Neej toen ik het met CD probeerde heb ik CD als 1ste boot gezet en bij de diskette de diskette als 1ste...

De bootdiskette wil de pc helemaal niet lezen en bij de CD vraagt ie of ik vanaaf de cd op wil starten... doe ik ja kom ik gewoon in het welkom venster.....:mad:

Als ik met diskette op wil starten zegt ie: Verwijder schijf of medium druk op een toets...

Ik heb trouwens wel de moeilijkste vragen... Op een ander deel zeiden ze dat ik beter kon formatteren, dan ga ik formatteren en kom ik weer met zo`n leuke vraag....:love:

Als ik het goed begrijp.

als je met de boot diskette in het station opstart geeft ie aan Verwijder schijf of medium druk op een toets...

Dus hij leest de diskette wel.

Dan lijkt mij de boot diskette niet goed.

Een nieuwe diskette pakken en opnieuw downloaden!!!

ALS de schijf is ingedeeld middels NTFS (Windows XP) dan kan je booten wat je wil met een '98 bootdisk, maar een '98 bootdisk kan GEEN NTFS partitie formateren.

Wil je dat toch doen dan zal je eerst middels Fdisk alle partities moeten verwijderen.

En ja, je was er bijna................. toen de keuze werd voorgelegd om de schijf te verwijderen............ ;)

Windows 98 SE OEM | Alt
Windows 98 SE Custom, No Ramdrive | Alt

Ik heb de bovenste genomen....

Geplaatst door gast0225
ALS de schijf is ingedeeld middels NTFS (Windows XP) dan kan je booten wat je wil met een '98 bootdisk, maar een '98 bootdisk kan GEEN NTFS partitie formateren.

Wil je dat toch doen dan zal je eerst middels Fdisk alle partities moeten verwijderen.

En ja, je was er bijna................. toen de keuze werd voorgelegd om de schijf te verwijderen............ ;)

Ik geloof dat het fat32 is ik ga nu ff kijken....

De C schijf is FAT32... de D en E schijven zijn wel NTFS....

En nu...???

Om te beginnen met het maken van partities herstarten we de computer eerst weer met de diskette in het diskette station.

En kiezen als de computer weer is opgestart vanaf de diskette voor opstarten zonder cd-rom ondersteuning.

Kan dus niet... Hij wil de diskette niet lezen....:(

m.i. is jouw "ervaring" technisch gezien onmogelijk ALS je in de bios de Adrive als first boot hebt staan en ALS de gedownloade '98 bootdisk goed is.

IK kan er verder echt niets aan toevoegen............

Het is toch echt zo...

Floppy staat als first boot device maar dan nog leest ie de diskette niet, heb het nu met 2 diskettes geprobeerd...

Wat ook freaky is is dat als ik de D of E apart wil formatteren (rechtermuisknop) dat ie dan Easy CD Creator wil installeren....:eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan