formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bianc22

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
110
wie weet raad
ik heb een pc waar 98 op draaide met een recovery cd van toshiba
ik heb hem geformatteerd en toen xp home edition er
op gezet
maar het werkt allemaal niet
wie kan mij vertellen hoe ik zelf weer baas ben ocer mijn pc en niet afhankelijk van toshiba
ik wil dus een schone pc waar ik alles op kan zetten
hoe kan ik het beste formatteren zodat de pc geheel leeg is
en dat ik zo de xp cd kan draaien erop zonder problemen van vorige installaties
wie kan mij helpen
alvast bedankt bianc
 
Kan je ook vertellen wat er niet werkt?
Je kan met een W98 SE opstartdiskette formateren maar dan geloof ik alleen als Fat32. Ik dacht dat Je XP CD Rom ook kan formateren. Je moet wel zeker weten dat je alle drivers hebt van je PC.
 
Laatst bewerkt:
Start op vanaf de CD-rom van XP (eventueel de bootvolgorde in het BIOS van de laptop aanpassen).

Goed lezen welke opties je krijgt, via de setup kun je de harde schijf partitioneren en formatteren.
 
Geplaatst door bianc22
wie weet raad
ik heb een pc waar 98 op draaide met een recovery cd van toshiba
ik heb hem geformatteerd en toen xp home edition er
op gezet
maar het werkt allemaal niet
wie kan mij vertellen hoe ik zelf weer baas ben ocer mijn pc en niet afhankelijk van toshiba
ik wil dus een schone pc waar ik alles op kan zetten
hoe kan ik het beste formatteren zodat de pc geheel leeg is
en dat ik zo de xp cd kan draaien erop zonder problemen van vorige installaties
wie kan mij helpen
alvast bedankt bianc

het hele systeem werkt niet goed
bv mijn geluid en videokaart
die werken schijnbaar alleen met de drivers van de toshiba cd
maar als ik deze van de recovery cd haal van 98 van toshiba dan loopt het systeem steeds vast
er moet toch een manier zijn om een hele schone pc te krijgen
en om de drivers van de kaarten goed te krijgen
bianc
 
Zoals Tiborv al zei. Opstarten met je XP CD Rom erin. XP heeft zelf veel drivers aan boord dus mischien lukt het daar mee. Zoniet dan moet je op zoek naar de juiste drivers. Belangrijk dat je eerst XP laat formateren.
 
Geplaatst door Tiborv
Start op vanaf de CD-rom van XP (eventueel de bootvolgorde in het BIOS van de laptop aanpassen).

Goed lezen welke opties je krijgt, via de setup kun je de harde schijf partitioneren en formatteren.
Dit ging onlangs bij mij niet!
Ik moest met de 6 XP Bootfloppy's opstarten en formatteren.
 
Is dat zo?
Met de cd gaat het in Windows, met de floppy's in DOS.
Ik herinner me de foutmelding: kan niet formatteren omdat zich installatiebestanden bevinden op C:
 
Het principe van het formatteren enz. blijft gelijk, of dit nu via een GUI (grafische user interface) of textbased gaat.

95% van de problemen kun je oplossen door goed te lezen wat er in het scherm staat.
 
Ja maar ik kon niet formatteren via de cd-installatie. Daar hoefde ik niet veel voor te lezen. :)
 
Ik heb XP eens geïnstalleerd op mijn test-PC via zowel diskette als via CD, ik kreeg altijd de optie om een schijf te formatteren.
 
Geplaatst door Dick Borstlap
Ik herinner me de foutmelding: kan niet formatteren omdat zich installatiebestanden bevinden op C:
Als Windows setup zegt niet te kunnen formatteren houdt alles op lijkt mij.

In eerste instantie had ik het probleem niet in de gaten: en toen werd er op G: geïnstalleerd. De G lijkt genoeg op de C om dat niet in de gaten te hebben. (Allerlei waardevolle bestanden gewist.)
Toen ik het opnieuw probeerde bleek dat C: geen optie was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan