formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubbelaa

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
laptop van een kennis geprobeerd te formatteren maar
stopt bij 44%

al diverse opstartdiskettes geprobeerd en cd van windows xp geprobeerd maar overal hetzelfde
resultaat

krijg bij opstarten de melding
"Warning - boot sector 0 has changed pres f1 to continue

na f1 ingedrukt te hebben moet er een opstartdiskette in en gaat de comp verder met het hele verhaal na het opstarten met de diskette
ook fdisk gebruikt voor het verwijderen en opnieuw aanmaken van dospartietie e.d.
hd in tweeen gesplitst en toen ging het formatteren wel tot 100 %
daarna windows98se geinstalleerd maar bij het opnieuw
opstarten weer de melding van de boot sector
madboot gebruikt en de helpmij opstartdiskette en geprobeerd om via xp te formatteren maar geen resultaat.
Wie heeft er hier een antwoord voor.
(liever geen antwoord van je hd is kapot.)
hd is 4 GB
cpu 366 mhz pentium2
laptop van Dual (geloof van toshiba)
B.V.D.

Kies je bij het maken van de partitie wel voor de ondersteuning van grote harde schijven? Anders maak je FAT16 partities aan. Deze ondersteunt geen partities groter dan 2Gb

En als je de w98 cd naar je c schijf kopieerd dmv de dosprompt en de opdrachtregel copy en hierna vanaf je hd probeerd te installeren. Ik heb nl begrepen dat het formateren wel gelukt is maar dat tijdens de installatie en het opstarten de pc weer blijft hangen dus je installatie niet wil voltooien. Klopt dat?

Er zijn m.i. nog 2 mogelijke oorzaken :

1. een bootsectorvirus (redelijk onwaarschijnlijk ???)

2. na de installatie van het vorige OS is in het bios de virus protectie enabled en daardoor weigert de pc een hernieuwde installatie van een OS..... ?

Heb je toen het wel een keer lukte, op beide partities afwisselend geprobeerd te installeren of maar op 1 ?

formatteren van 2 gb lukt wel maar als ik heel de schijf van 4 gb wil formatteren dan blijft ie hangen op 44%

eigenaar van laptop had geen anti virus en het was een zootje op de laptop daarom geprobeer te formatteren
maar elke keer bij opstarten deze melding
Warning - boot sector 0 has changed pres f1 to continue
hoe ik in dos moet kopieeren naar de c schijf weet ik niet
ben al blij dat ik het een en ander besturingssysteem kan installeren normaal gesproken
en op andwoord van Pasja de virusprotectie staat op enabled

Als het een boot sector virus is moet je even opstarten met win98 opstartdisk en fdisk/mbr ingeven dan heb je de boot sector weer schoon.

Bijlagen

Probeer eens je HD met het onderstaande commando te formateren:

format c: /fs:fat32 /x

Dennis.

ik ga nu de hele schijf formatteren na dat ik dat enabled
gewijzigd heb
resultaat lezen jullie in iedergeval zo spoedig zodra de laptop klaar is

allen in ieder bedankt voor de snelle antwoorden

ben er weer
bezig met formatteren van 4126.96 m
42 % voltooid
het station is niet gereed
het formatteren is beeindigd
ik probeer het advies van dennis90 maar even

er komt een andere foutmelding........... dus wie weet,
dat na 't andere advies alles is opgelost..........

Laatst bewerkt:
format c: /fs:fat32 /x werkt niet maar de melding
Warning - boot sector 0 has changed pres f1 to continue krijg ik niet meer te zien na het wijzigen van de virus protectie in het bios

waar is dat eigenlijk voor
schijf was een geheel van 4 gb voor het formatteren en er is geen fat16 van gemaakt
partitie gegevens
partite C: 1
status A
Type pri dos
volumenaam geen
mbytes 4127
system unknown
gebruik 100 %

en wat gebeurt er als je nu met de CD van XP boot en kiest voor "opstarten vanaf CD" en in een van de vervolgschermen kiest voor format........... (NTFS) ?

Je kunt volgens mij nu gewoon win98se installeren. Het bestandssysteem wordt tijdens de installatie vanzelf aangemaakt.

Dennis.

Da's mogelijk, maar laat XP eens proberen er een formatje op los te laten (NTFS)

Je kan daarna, als dat zou lukken, altijd nog de nondospartitie verwijderen en alsnog 98 op een FAT32 indeling installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan