formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

testo

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2003
Berichten
63
hoi zit met een groot probleem gebruik windows xp en heb wat problemen met de computer en zou die willen formatteren maar dat gaat nie .heb hem opgestart met de windows cd en dan op f8 en dan opgestart van cd rom en dan begint hij wel van alles te installeren maar dan als ik normaal in het menu voor het formatteren moet komen dan krijg ik eerst een zwart beeld met links boven aan een wit streepje dat pinkt en dan kort daarna valt alles van het beeld uit (zwart) hoe kan ik dan formatteren aub

groetjes testo
 
Als je schijf fat32 is kun je ook met een opstartdiskette formatteren. Dan kun je bij het installeren als je dan wel bij het menu formatteren kunt komen kiezen om geen wijzigingen aan te brengen.

Hier kun je een opstartdiskette downloaden (bootvolgorde in bios aanpassen zodat hij van A start) http://www.24by7.ca/files/boot98se.exe
 
het is een nfts bestand en heb een opstartdiskette geprobeerd maar start ook nie
 
Klopt, een gewone opstartdiskette ziet alleen Fat32 schijven. Ik neem aan dat de pc nog in windows kan starten? Dan zou je met Partition Magic de schijf eerst fat32 kunnen maken.

Het zal vast ook makkelijker kunnen, maar dit is de manier die ik alleen ken. (kan ook met Gdisk, maar dat is al wat ingewikkelder)
 
Geplaatst door testo
waar kan ik partitie magic downloaden aub

Kijk eens op download.com. Je zult daar een trial aantreffen waar je verder niks mee kunt. Wil je het hele programma dien je die aan te schaffen
 
Als je XP installeert krijg op zeker moment op scherm te zien hoe je HD geformateert is...
Je ziet dan c partitie met de grootte erachter...je kan dan kiezen om deze partitie te verwijderen. Doe dit.
Na verwijderen komt er een ander scherm waar je dezelfde partitie kan aanmaken. Doe dit.
Dan komt de vraag wilt u formateren, Doe dit
Rest spreekt voor zich


Mike
 
idd, zoals piepenbm zegt,

maar hier zit je volgens mij al fout: 'heb hem opgestart met de windows cd en dan op f8 en dan opgestart van cd rom' : die F8 heeft hier niets mee te maken: als je daar bent zit je al terug in windows en ben je te ver.

In de bios je cdrom als first boot device aangeven, rebooten met windowxp-cd erin, dan moet je een toets aantikken om van je cd te starten en dan volgt alles vanzelf (zie dus piepenbm)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan