Formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie1967

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
Ik heb een pc gekocht voor mijn dochter een hp 400 met pentium 100/512 geheugen en 20 gig schijf. Op deze pc heeft altijd win 98 gedraaid, ik wil XP erop zetten maar dat wil niet. 98 wil wel ik heb een originele cd van 98 met code maar die code accepteerd hij niet, wel de code die op de zijkant van de pc staat van de vorige eigenaar.format c lost niets op.
Ik vermoed dat c niet leeg is ofzo waardoor dit ontstaat.
Hoe krijg ik C en het register echt leeg zodat ik probleemloos kan installeren.
Hij start ook niet op van cd maar ik loop met xp diskettes te klooien. wie kan mij helpen, ik heb ook al een andere vraag over deze pc gesteld, maar de oplossing nog niet gevonden.

Hellup,

Ron

Even iets anders:

Om een beetje normaal met XP te kunnen werken moet je computer al gauw voldoen aan de volgende eisen (en er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn):

233 MHz Pentium processor of gelijkwaardig
Minimaal 64 MB RAM of beter 128 MB
En nog een aantal dingen maar ik lees toch goed

Pentium 100 ?

Als je niet kan opstarten vanaf een CD-rom moet je dit instellen in je BIOS.. dit kun je doen door tijdens het opstarten op Delete of F1 ofzo te drukken (de goede toets staat op je scherm :))

Hier kun je ergens kiezen voor Boot Order of Boot Priority ofzo. Hier moet je dan als eerste je Cd-romspeler instellen, en dan pas je harde schijf.

Als je dan opnieuw opstart kun je wel vanaf cd-rom opstarten als het goed is. Zo niet, dan is de cd-rom waarschijnlijk beschadigd.. ;)

Als je eenmaal vanaf de cd-rom kunt opstarten, moet je kiezen voor installeren van windows (door op ik dacht enter te drukken, maar dat staat er)

Als je door een paar schermpjes heen bent krijg je op den duur de mogelijkheid om partities aan te maken en te verwijderen.

Je moet dan de C-partitie verwijderen, en opnieuw aanmaken, dan is hij leeg en kun je XP installeren :)

Suc6,
Rodin

//edit kzie nu pas de post van upsidaisy en lees nu pas met aandacht de specs van de pc :) het zal idd zeer waarschijnlijk niet gaan om XP op je systeem te installeren, aangezien je processor te traag is :(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan