formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jean42

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Beste

Ik was mijn recovery cd van mijn Acer laptop kwijt.
Ik heb van een ander oem cd winxp geïnstalleerd.
Ondertussen heb ik mijn recovery cd terug gevonden.
Nu wil ik windows vanaf die cd terug erop zetten daar ik een licentie ed heb ervan.
Nu zegt de pc als ik die recovery cd erin steek: Invalid media type reading drive C.
Abort, retry, fail.
Wat moet of kan ik doen om die recovery cd te doen werken?
Hoe kan je een laptop zonder diskette drive formatteren want dit wilde ik ook doen zodat ik alle partities leeg kan maken?

Dank bij voorbaat.

eerste cd van die recovery erin en alles gebeurt vanzelf ook het formateren

Dat is nu juist het probleem ik krijg de volgende melding:
Nu zegt de pc als ik die recovery cd erin steek: Invalid media type reading drive C.
Abort, retry, fail.

Dus ik kan niets doen????

heb je de opstart volgorde in je bios welzo staan dat de cd of dvd speler als eertste staat??

Die staat op first boot van cdrom.

Is de cd-rom beschadigd (voor zover je kan zien), doet ie het wel in een andere pc?

Beste

IIk heb van een ander oem cd winxp geïnstalleerd.

.
.

Heb je dan ook de HD geformateerd? zo ja, zal het je niet meer lukken vrees ik. Je heb dan ook de verborgen partitie, waar de recovery gegevens opstaan), waarschijnlijk verwijderd.

Ik heb me vergist, het is niet de recovery cd maar de bootdisk waar ik probs mee heb zoals hierboven vermeld.

Zou eens overnieuw beginnen met de vraag, want ik ben ook het spoor bijster.

En waarom wil dat? werkt de huidige installatie niet? of met een foutiefe key? die je kunt veranderen met Magical Jelly Bean Keyfinder, die je hier kunt vinden.

Beste

Vraag beter gesteld en geformuleerd.
Ik was mijn boottable cd van mijn Acer laptop kwijt.
Ik heb van een ander oem cd winxp geïnstalleerd.
Ondertussen heb ik mijn boottable cd terug gevonden.
Nu wil ik windows vanaf die cd terug erop zetten daar ik een licentie ed heb ervan.
Nu zegt de pc als ik die boottable cd erin steek: Invalid media type reading drive C.
Abort, retry, fail.
Wat moet of kan ik doen om die boottable cd te doen werken?
Hoe kan je een laptop zonder diskette drive formatteren want dit wilde ik ook doen zodat ik alle partities leeg kan maken?

Dank bij voorbaat.

Nomaals, waarom wil je dat doen, als windows goed werkt, die key kun je veranderen, zie mijn vorige reply.

Indien die XP cd geen schijf herkent, zou het een sata schijf kunnen zijn, die je alleen met een geslipstreamde cd kunt benaderen.

Of je installeert hem vanuit een bestaande windows, dan wordt het een upgrade, waarbij je ook de key in moet geven, maar dat kan alleen als de SP hetzelfde is, dus de windows versie die op de cd en schijf staan, moeten dan beide SP1 of 2 zijn, of op de cd minimaal dat SP, of hoger.

Lange Pier

Ik wil dit veranderen omdat dat de originele cd's zijn van die Acer laptop.
Dit hoort nu eenmaal bij elkaar.
Die andere versie van winxp wil ik er af omdat die ook behoort tot een andere pc.
Ik was dus even illegaal bezig en dat wil ik niet.
Die boottable cd van Acer werkt nu niet omdat die andere versie van winxp erop staat of er is iets met partities???
Hoe kan ik dit nu oplossen?

Jean

Nomaals, waarom wil je dat doen, als windows goed werkt, die key kun je veranderen, zie mijn vorige reply.

Indien die XP cd geen schijf herkent, zou het een sata schijf kunnen zijn, die je alleen met een geslipstreamde cd kunt benaderen.
Of je installeert hem vanuit een bestaande windows, dan wordt het een upgrade, waarbij je ook de key in moet geven, maar dat kan alleen als de SP hetzelfde is, dus de windows versie die op de cd en schijf staan, moeten dan beide SP1 of 2 zijn, of op de cd minimaal dat SP, of hoger.

Beste jean42, lees mijn vorige reply's eens, het maakt toch helemaal niets uit, van welke cd windows erop staat, als de key maar goed is.

En heb je nu een sata schijf erin, of niet?

Dit werdt al eerder door vanzwam gezegd: :o Heb je dan ook de HD geformateerd? zo ja, zal het je niet meer lukken vrees ik. Je heb dan ook de verborgen partitie, waar de recovery gegevens opstaan), waarschijnlijk verwijderd.

Dit werdt al eerder door vanzwam gezegd: :o Heb je dan ook de HD geformateerd? zo ja, zal het je niet meer lukken vrees ik. Je heb dan ook de verborgen partitie, waar de recovery gegevens opstaan), waarschijnlijk verwijderd.

Dit is inderdaad zo. Wat nu gedaan.

Lange Pier: het is een gewone hd.

Ik heb nu linux erop gezet en toen ging het met de boottable cd van Acer wel om ook winxp erop te zetten.
Het volgende probleem doet zich nu voor: de pc start op met linux en niet met winxp.
Bij het opnieuw opstarten van winxp tijdens de installatie start nu linux op iplv winxp.
Linux staat op een tweede partitie en winxp op de c: schijf.
Hoe kan ik dit nu oplossen.

Door weer met de XP cd op te starten, nu kun je naar de repairconsole gaan, hopelijk, en daar fixmbr gebruiken, heb je weer een mbr van XP.

inorde, bedankt

nog een goed jaareinde en een gelukkig 2007.

Jean

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan