Formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Von1963

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2006
Hallo,

Ik wil mijn oude pc met windows 98 weg doen. Maar voordat ik dat doe wil ik de c schijf formatteren. Nu heb ik een dos venster geopend en sta ik in C: wil ik in geven format c krijg ik te zien dat er verkeerde parameters heb in getikt.
Wat doe ik verkeerd? Ik heb wel nog opgestart met windows dus niet met DOS.
Als ik niet volledig ben dan hoor ik het graag van julllie!

Groetjes Von

Ik heb deze vraag ook in een ander topic gesteld, maar dat stond onder XP. Sorry voor het ongemak, maar kan iemand hem daar dan weg halen?

Hallo,

Ik wil mijn oude pc met windows 98 weg doen. Maar voordat ik dat doe wil ik de c schijf formatteren. Nu heb ik een dos venster geopend en sta ik in C: wil ik in geven format c krijg ik te zien dat er verkeerde parameters heb in getikt.
Wat doe ik verkeerd? Ik heb wel nog opgestart met windows dus niet met DOS.
Als ik niet volledig ben dan hoor ik het graag van julllie!

Groetjes Von

Ik heb deze vraag ook in een ander topic gesteld, maar dat stond onder XP. Sorry voor het ongemak, maar kan iemand hem daar dan weg halen?

opstarten onder dos. Maar zelfs daarna is de data nog terug te halen hoor. Dus denk niet dat je daarna veilig zit.

Je kunt nimmer de partitie waar je "in staat" formatteren. Moet bv vanuit "A". Als je in helpmij zoekt kom je ongetwijfeld programmaatjes tegen die jouw schijf dusdanig formatteren zodat geen gegevens kunnen worden teruggehaald.

Dank jullie wel!

Wat zou handig zijn om echt alles te wissen?

Ik heb gekeken naar Eraser, maar ers staat dat het is voor gevorderde en dat ben ik echt niet.

Ik heb al het een en ander doorgespit op Helpmij en wat ik ook veel tegen kom is via een cd te formatteren. werkt dat goed?

Hoe kan je ook alweer met dos opstarten? Ik heb het ooit geweten, maar aangezien het voor mij geen dagelijkse kost is heb ik het niet onthouden.

Alvast bedankt voor de antwoorden

Groetjes Von

Laatst bewerkt:
Alleen formateren is niet voldoende om er zeker van te zijn dat alles verwijderd is. Je moet eerst alles een keer of wat overschrijven.
Niets mis mee hoor met Eraser, het staat duidelijk in de link beschreven wat en hoe je een HD leeg moet krijgen bij het kopje Harde schijf wissen

Er staat ook een linkje naar DBAN dit is iets lastiger, omdat je van CD rom moet booten maar als dit niet lukt, moet je even in het BIOS.

Laatst bewerkt:
Hoi Looneytune,

Ik heb Eraser op een cd gebrand en ga nu kijken hoe ik het voor me kaar krijg op mijn oude pc. Bedankt voor je antwoord.:thumb:
Je hoort nog van me of het gelukt is.

Groetjes Von

Hoi Loonytune,

Ik heb geprobeerd met Eraser, maar krijg de volgende foutmelding als de pc Eraser wil gaan draaien:
Het bestand ERASER.DLL is gekoppeld aan ontbrekende uitvoer CRYPT32.DLL:CryptUnprotectedData.

heb jij enig idee wat ik nu moet doen?

Groetjes Von

PS hoe krijg ik dban bestandje als iso op mijn cd gebrand? Hij pakt hem bij mij gelijk in met een WINRAR bestand en geeft aan WINRAR-archive bestandje.

Ik heb in Boot device mijn CDROM aangegeven als 1st boot device, maar dan pakt hij het iso bestandje niet. Moet ik nog iets veranderen?:o

Hoi Bertus,

Dank je wel voor je programmatje. Ik heb het gedowload en het iso bestandje er goed opgekregen. Mijn oude pc startte nu op van cdrom en is bezig met grondig formatteren.

Ik heb dus gekozen voor het DBAN bestandje, aangezien ik problemen had met Eraser.

Ik zal dit probleem ook aanvinken als opgelost.
Jullie allemaal bedankt voor het snelle meedenken.:thumb::thumb:

Groetjes Von

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan