Formatteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo, ik heb op de C:schijf Windows geinstalleerd, maar op de D:schijf staat ook Windows en deze (D) wil ik formatteren, zodat daar Windows eraf is.
Hoe kan ik dat het beste doen?

Martin

Gewoon, in "mijn computer" de D schijf selecteren en met de rechtermuistoets klikken en dan op formatteren klikken. Maar hoe komt Windows op de D schijf? Is dit misschien een herstelpartitie van je computer ?

Volgens mij 2 opties.

1. Rechtermuisknop D:\ in Deze Computer > Formatteren...
2. Windows installatie-cd in je drive stoppen, Opnieuw opstarten en dan via de Windows Setup de schijf formatteren.

MSDOS rules. Daarin kan je het ook doen als je dat wilt maar dit is niet echt een optie meer. Je hebt ook programma's die je helpen bij het formateren en partitioneren. Ik denk hierbij aan partition magic etc.

Waarom zou je een extern progje als Partion Magic nodig hebben / willen hebben als het niet meer is (zoals al 3x gemeld in dit topic) dan een rechtse muisklik op de D schijf in "Deze computer" en 2 seconden later kun je formatteren.

Waarom zou je een extern progje als Partion Magic nodig hebben / willen hebben als het niet meer is (zoals al 3x gemeld in dit topic) dan een rechtse muisklik op de D schijf in "Deze computer" en 2 seconden later kun je formatteren.

indien mr partieties zou wensen. Wat niet gevraagd was, maar altijd handig blijkt te zijn

Dat regel je toch gewoon binnen Windows zelf (schijfbeheer) met die D schijf, daar heb je toch geen externe software voor nodig? Mijn motto is en zal altijd blijven : zo min mogelijk externe software voor schijfbeheer taken tenzij je ergens tegenaan loopt dat Windows zelf niet kan regelen.

Laatst bewerkt:
nuja dan verschillen wij ;) want ik werk niet graag met de software van microsoft :) enkel maar om het probleem dat ik nu heb

( topic xp over netwerk instaleren )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan